Consumer/Retailcommunicatie

Website Het Gelders Orkest in de steigers

Website Het Gelders Orkest in de steigers

Een complete nieuwe site. Voor het Gelders Orkest. Korter kunnen we het niet maken. Maar wel leuker… Want de site wordt een hoogstandje: vol met koppelingen, muziek, video en natuurlijk de koppeling met onze web-ticketing module. Kortom, toch weer even kort: we zijn er  met man en macht aan bezig… hou het in de gaten!

Start site Het Gelders Orkest

Start site Het Gelders Orkest

Natuurlijk heeft u het digitale magazine van Het Gelders Orkest al gezien. Een mooi voorbeeld van hoe we werken aan de beleving van klassieke muziek. En dat is de opmaat naar een mooi nieuw werk: een compleet nieuwe site voor Het Gelders Orkest. De eerste strategieën staan op papier, de eerste schetsen idem dito. We gaan grote stappen zetten, en blijven daarmee één van de voorlo ...[Lees Meer]

ShopR huis aan huis bezorgd

Hij ligt weer in 500.000 huishoudens. Vol met artikelen, shopideeën en koppelingen met Facebook en internet. De bezoekersstroom in de Koopgoot is weer meetbaar hoger!

De SHOPR, dat blijft mooi werk!

Voor de nieuwste editie van de SHOPR, de huis-aan-huis-winkel-inspiratiegids, hebben we onze hobby weer eens mogen uitvoeren: lekker winkelen. En het belooft weer een mooie editie te worden, de collecties zijn prachtig. Daarnaast zien we Beursplein ook per dag mooier worden… de verbouwing ziet er prachtig uit, we kunnen niet wachten tot de nieuwe winkels opengaan. Welke? Dat houden we nog le ...[Lees Meer]

De lente krijgt kleur in Rosada

De lente krijgt kleur in Rosada

We hadden het al aangekondigd: vanaf 1 april zijn we zichtbaar als Buro voor de Rosada. En niet een klein beetje. Want in bijna 1,5 miljoen huishoudens liggen we op de mat, met een uiterst vrolijk, vriendelijk en inspirerend boekwerkje. Vol met vrolijke lentekleuren en onze lenteaanbiedingen. Oh nee, we bedoelen de gewone lentecollectie. En iedereen snapt natuurlijk dat die standaard voorzien is v ...[Lees Meer]

Het Gelders orkest 2012/2013

Het Gelders orkest 2012/2013

De nieuwe verkoopcampagne is gereed: de nieuwe prachtige brochure is inmiddels bezorgd. De eerste abonnementen worden verkocht, met de complimenten! Net als voorgaande jaren is ook dit jaar weer alles te bestellen via de webshop (strategie, design en uitvoering Buro voor de Boeg). Maar dit jaar is er ook een online variant waarin het seizoen wordt voorgesteld. En om het compleet te maken: ook in d ...[Lees Meer]

Communicatiestrategie Miro Enschede

Communicatiestrategie Miro Enschede

Ooit bestond het Nederlandse retaillandschap uit een unieke serie XL-formules: Maxis, Trefcenter, Miro… inmiddels hebben deze merken een compleet nieuwe invulling gekregen. In Enschede krijgt de Miro-locatie nu een forse facelift… En daarmee doen we deze ontwikkeling tekort: een complete sloop en nieuwbouw staat op het programma. Buro voor de Boeg was al betrokken bij de 'tijdelijk ...[Lees Meer]

Wouter and Friends: Cultureel op reis

Wouter and Friends: Cultureel op reis

Wouter Schmidt is naast violist en klassieke muziekliefhebber ook een ware reis- en cultuurfanaat. En een verteller pur sang. Deze passies maken hem een ideale reisleider- en organisator. Het resultaat: Wouter&Friends, opera- en concertreizen. Voor Wouter hebben we de naam, het logo en de huisstijl ontworpen. Ook hebben we de website www.wouterandfriends.nl ontworpen en begeleid. Neem vooral e ...[Lees Meer]

Nieuwe naam: Farmel

Hollandse melk is een wereldwijde business. En onze opdrachtgever (aankoop, export en handel in rauwe melk en melkproducten) wilde de internationale aspiraties ook graag zien terugkomen in een nieuwe merknaam. Buro voor de Boeg ontwikkelde na de naam Farmel, zeker ook met de (internationale) consument als referentie.

Activatie in Beursplein

Activatie in Beursplein

Op Beursplein wordt groots gedacht: shoppen in the Big Apple, waarom niet? Op Facebook, de website, maar ook in het winkelgebied zelf konden deelnemers zich aanmelden om kans te maken op twee tickets naar New York. Het mooiste verhaal, de beste motivatie, de leukste teksten waren hierbij doorslaggevend. De actie was een groot succes, de meest uiteenlopende motivaties stroomden binnen: inmiddels is ...[Lees Meer]

Rosada: voor de slippertjes in de zomer

Rosada: voor de slippertjes in de zomer

Voor onze nieuwe klant Rosada ontwikkelden we een vrolijke activatie zomercampagne, bestaand uit een give-away, campagnebeeld en een online en social media strategie. Een knalroze set flipflops staan centraal, het wordt in totaal een vrolijke boel. 

Retailcommunicatie in Rotterdam

Retailcommunicatie in Rotterdam

In opdracht van één van de belangrijke winkelconcentraties in Rotterdam heeft Buro voor de Boeg de opdracht gekregen onze visie ook in de praktijk te gaan brengen. Onze visie is daarbij wellicht niet nieuw: we gaan partijen bundelen en verbinden. Dat deden we al eerder ín het hart van het centrum (Beursplein), nu gaan we dit voortzetten net naast het hart van het centrum. Afij ...[Lees Meer]

Digitaal magazine Gelders Orkest

Digitaal magazine Gelders Orkest

De veerkracht van Het Gelders Orkest is groot: de bezuinigingen treffen dit orkest recht in het hart, maar zijn geenszins dodelijk. De impuls om op te staan en door te gaan is treffend: een nieuw businessplan, een nieuwe strategie, een nieuw commercieel plan. En daarbij is online een belangrijk speerpunt: voorgesteld.hetgeldersorkest.nl is daarvan een eerste uitwerking. Online strategie, concept & ...[Lees Meer]

De klassieke weken, in een modern jasje

Het is elk jaar weer een feestje, onze eigen klassieke weken. Want dan werken we met aan Het Gelders Orkest, en de communicatie voor weer een nieuw seizoen vol met klassieke meesterwerken. Dus dat betekent weer fotograferen, monteren en produceren. Met natuurlijk aanpassingen op sites, webshops, advertenties en posters… En dit jaar voegen we daar een nieuw middel aan toe, een digitaal magazi ...[Lees Meer]

Rosada: aan de slag!

De eerste kennismakingen zijn achter de rug, we moesten maar eens aan het werk gaan. Dus zijn we nu hard in de weer met de buitenkansjes in deze Factory Outlet in Roosendaal. Shoppen, stylen, fotograferen… we zijn weer lekker bezig!

Cutureel op reis

Ondernemend in cultuur. Dat kan op verschillende manieren… Bijvoorbeeld door het opzetten van een cultureel reisbureau. Waarbij kwaliteit, kennis, verhalen, passie en persoonlijkheid samenkomen. En daarbij past een slim, ambitieus, doch betaalbare en schaalbare opzet van communicatie. Dus presenteerde Buro voor de Boeg een plan, een positionering én de eerste middelen. Midden in de cu ...[Lees Meer]

Buro voor de Boeg: Rosada Outlet

Buro voor de Boeg: Rosada Outlet

Na een intensieve competitie tussen meerdere bureaus is Buro voor de Boeg als communicatiepartner geselecteerd voor Rosada Outlet in Roosendaal. Zowel eigenaar CBRE Property Investors (na recente aankoop van ING Real Estate Investment Management) en Stable Outlet Management (bekend van o.a. Bataviastad) hebben gezamenlijk voor ons gekozen. Rosada staat voor een uitdagende opgave, zowel in B2B als ...[Lees Meer]

Alles start met namen….

In het ontwikkelen van merknamen heeft Buro voor de Boeg een heldere visie, en een behoorlijk trackrecord. We noemen er een paar. Voor ING Real Estate (nu CBRE) ontwikkelde we 'Macaza', deze naam is een nieuw label voor 11.000 huurhuizen. 'Based-inn' is de nieuwe naam voor een gastvrij bedrijvenhotel met binnenkort een aantal vestigingen. Binnenkort start "Advocatenkantoor Nie ...[Lees Meer]

Magazine Gelders Orkest van de pers

Magazine Gelders Orkest van de pers

Buro voor de Boeg is trots op haar klant Het Gelders Orkest. In deze bijzondere tijd is het goed om te zien met welke strategische, creatieve en artistieke  ambities het orkest de strijd aan gaat. En wij zijn blij dat we daarbij een rol kunnen spelen. Zoals in communicatie. Want met 'ons' thema "Het Gelders Orkest. Daar horen we." en de bijbehorende campagnes, brochures, bee ...[Lees Meer]

Nieuwe naam: Wouter and Friends

Als muzikant is Wouter Schmidt de aangewezen persoon om muzikale ontdekkingsreizen te begeleiden. En dat doet hij dan ook graag en vaak. En nu met een eigen reisbureau. Met ‘Wouter and Friends’ als naam.

Lijnbaan meets Beursplein

Lijnbaan meets Beursplein

Bij de start van de Rotterdamse campagne voor het winkelcentrum Beursplein was het al duidelijk. We kozen voor een open aanpak, waarbij we actief naar samenwerking hebben gezocht in de Rotterdamse Binnenstad. En een jaar later is het zover. De winkeliers op de Lijnbaan (en de Korte Lijnbaan, Binnenwegplein) sluiten aan. In september verspreiden we een uitgebreide SHOPR. Dat wordt lekker winkelen!

Zeventien winkelcentra van naam

Zeventien winkelcentra van naam

Voor het ING Dutch Retal Fund presenteerde Buro voor de Boeg op de Provada, de vastgoedbeurs in Nederland, een overzicht van 17 winkelcentra. De top van de collectie, samengebracht in een prachtige verzamelband. Waarmee de beleggers, retailers en ondenemers een goed beeld krijgen van de omvang van het fonds, de mogelijkheden van de centra en de kwaliteit van de portefeuille.

Er mag besteld worden!

Altijd weer een mooi moment… De abonnementenbrochure van het Gelders Orkest is af… Hard gewerkt, mooie programma's en een keur aan thematische beelden. Dit keer zijn we de steden en dorpen in gegaan… Weer een prachtig gelders document, de derde alweer!

Het Gelders Orkest nieuwe stijl…

Vandaag hebben we weer een mooie nieuwe stap gemaakt in de communicatie voor het seizoen 2011/2012: de tradiotionele fotografiesessie. In Arnhem zijn een groot aantal musici gefotografeerd, en daarbij hebben we ze weer uitgedaagd. En de resultaten zijn sprankelend. En de beelden worden schitterend!

En het draait maar door…

Doorstomen, dat is het devies. Want we moeten vol aan de bak. Met veel aandacht en energie zijn we bij onze klanten flink in de weer. Binnenkort verschijnt Hoor&Wederhoor, het magazine van Het Gelders Orkest. Ook zijn we alweer volop bezig met de voorbereidingen van de nieuwe campagne voor 2011/2012. Voor Bouwfonds wordt hard gewerkt aan de verkoop van een prachtig woningbouwproject, de laatst ...[Lees Meer]

Het Gelders Orkest | Maar dan anders

Het Gelders Orkest | Maar dan anders

Het Gelders Orkest is een vernieuwend orkest. En dat wordt herkend, niet voor niets ontving het orkest de 'Made in Arnhem Bokaal'. En een groot deel van de vernieuwing wordt gebracht door de het labarotorium… The Philharmonic Rebelution. En voor deze jonge, uitdagende en vernieuwende muzikanten maakten we een passende communicatiestijl. Voor een performance in Radio Kootwijk. En dat ...[Lees Meer]

Het Gelders Orkest scoort!

De actie op 10 december heeft op vele fronten gescoord. Vele media stonden op de stoep om het verhaal te vernemen achter het 'concert van de waarde'. Want het gebeurt niet vaak dat bezoekers zelf mogen beslissen wat ze willen betalen! En het heeft ook gewerkt. Ruim 20% bezoekers extra, juist ook met een wat smallere beurs. En 50% van de mensen hebben het concert hoger gewaardeerd dan de tr ...[Lees Meer]

De week van de magazines

De week van de magazines

 Deze week verschijnen twee magazines van de hand van Buro voor de Boeg. Natuurlijk is daar weer een lekker nummer van het Scheepvaartkwartier Magazine. Ons prodeo wikjkproject is inmiddels in zijn 6e jaargang. Maar deze week verschijnt ook de nieuwste Hoor en Wederhoor, hét relatie magazine van Het Gelders Orkest. En ook dit keer staat dat weer vol met prachtige interviews e ...[Lees Meer]

Alles van waarde heeft power!

Alles van waarde heeft power!

 Je zou in deze tijd maar een klassiek symfonieorkest zijn. Dan gaat het opeens niet meer over je prachtige functie, maar het gaat alleen maar over geld. En dat je een hobby zou zijn. Die alleen maar geld kost. En is het dat nou allemaal waard? Die laatste vraag hebben we bij Het Gelders Orkest maar eens voorgelegd. Met het voorstel het publiek het letterlijk te vragen. Vrijdag 10 d ...[Lees Meer]

Een levend concept

Een levend concept

De campagne voor Beursplein heeft een paar belangrijke elementen. Zo is er de allesverbindende Rotterdamse binnenstadstaal. Consumenten zien steeds vaker RdamR, ShopR, CoolR, NewR, SjiekR en sindskort maken ze kans op een heuse ScootR. Maar de winkelbeleving wordt vormgegeven door de thematische fotografie, waarin de paspoppen een belangrijke rol hebben. Zij zorgen ervoor dat iedereen zichzelf kan ...[Lees Meer]

Rotterdam presenteert najaarscollectie!

Rotterdam presenteert najaarscollectie!

We blijven lekker shoppen in Rotterdam. Zeker op Beursplein. En met de nieuwste najaarscollectie komen we goed voor de dag. Een eigen inspiratiegids wordt huis-aan-huis verspreid in 500.000 huishoudens in de ruime regio. Een stadscentrum vol met acties en de laatste trends. Styling, opmaak, fotografie en het concept van deze Rotterdamse shoppinggids zijn van Buro voor de Boeg!

Nieuwste woningmerk van Nederland

Nieuwste woningmerk van Nederland

Buro voor de Boeg ontwikkelde voor ING Real Estate een nieuw woningmerk: Macaza.nl  Met dit merk krijgen de ruim 10.000 huurwoningen van ING een eigen gezicht. De Provada was het eerste podium waar de professionele vastgoedwereld kon kennismaken met dit typische Buro voor de Boeg product: conceptueel, herkenbaar en toekomstgericht!

RdamR Shoppinggids in 595.000 brievenbussen.

RdamR Shoppinggids in 595.000 brievenbussen.

Onlangs geshopt, direct gefotografeerd en nu in 595.000 brievenbussen. Een echt Rotterdams shoppinggidsje voor Rotterdam Beursplein. Nu is het duidelijk: Rotterdam draait om beursplein. Heb je hem gemist? Check de site (ook nieuw, beursplein-rotterdam.nl) of klik hier, of haal ‘m op in de winkels. Veel winkelplezier!

RdamR rolt uit

Het winkelt LeukR, HipR en vooral MooiR op Rotterdam Beursplein. Onze campagne is nu zichtbaar voor heel Rotterdam, van website tot panelen tot de prachtige luchtkokers. Het wordt steeds FijnR in Rotterdam!

Het Gelders Orkest brengt Hoor en Wederhoor.

Het Gelders Orkest brengt Hoor en Wederhoor.

Een eigen magazine. Daarmee heeft het Gelders Orkest een andere kant van zich zelf laten zien. En hoe. In 48 pagina’s full color, met prachtige beelden en unieke verhalen heeft het orkest de band met de lezers, haar publiek en Gelderland nog verder aangehaald. Een integrale uitgave van Buro voor de Boeg. Van tekst tot verzending. Van idee tot uitvoering. Benieuwd?

Westerlaantoren gestart

Westerlaantoren gestart

De pitch was al enige tijd gewonnen. Maar uiteindelijk moest er nog wel groen licht komen. En inmiddels wordt er volop gesleuteld. Het imposante karkas krijgt de komende 27 maanden een nieuwe invulling. 45 prachtige appartementen en 10 kantoorvloeren van 900 meter per stuk. Het kan niet anders of dit wordt de nieuwe hype in het Scheepvaartkwartier. Op de hoogte blijven: dat doen inmiddels velen vi ...[Lees Meer]

Beursplein kiest voor Buro voor de Boeg

Hét centrum van Rotterdam, dat is Beursplein. Of de koopgoot zo u wilt. En het nieuwste retailburo van Rotterdam, da’s Buro voor de Boeg. Dus deze combinatie was natuurlijk eigenlijk meer dan logisch. Maar het is dan toch wel prettig als het verhaal, de visie, de creatie en het budget ook passen. En dat heeft het gedaan. Buro voor de Boeg is nu bezig met de vervaardiging van de eerste uiting ...[Lees Meer]

Buro voor de Boeg is tegen platte politiek

Buro voor de Boeg is tegen platte politiek

Met een opvallende campagne voor de PvdA heeft Buro voor de Boeg de gemeentelijke politiek in Horst aan de Maas bezig gehouden. Samen met lokale combinatie PK is een lijstverbinding aangegaan en het thema Duidelijk diepere politiek geïntroduceerd. Juist de derde dimensie, de afweging, stond centraal. Natuurlijk voelde men ook in Horst de landelijke tendens van de PvdA. Maar met het resultaat van d ...[Lees Meer]

Nieuwe naam: Macaza

Voor ING Real Estate Investment Management (inmiddels CBRE Global Investors) heeft Buro voor de Boeg een nieuwe merknaam ontwikkeld. Op basis van strategisch onderzoek zijn een aantal conceptmatige ingangen gedefinieerd, op basis waarvan Macaza werd ontwikkeld. Met Macaza introduceert ING een nieuwe naam voor haar complete portefeuille huurwoningen.

Nieuwe naam: Tence Inzetbureau

Voor een uitzendbureau in transitie ontwikkelde Buro voor de Boeg de nieuwe naam ‘Tence Inzetbureau’. En hiermee neemt tence ook daadwerkelijk afstand van de onbetrouwbaarheid die uitzendbureaus zo kenmerkt

Nieuwe naam: Huis-, tuin en Keukenboulevard

Voor winkelconcentraties op diverse locaties in Nederland ontwikkelde Buro voor de Boeg een nieuwe naam: De Huis-, tuin- en keukenboulevard. Want met woonboulevard hebben consumenten in een aantal gevallen een (te hoog) verwachtingspatroon. En met deze nieuwe naam en positionering weten consumenten en (toekomstige) retailers precies wat ze kunnen verwachten.