Retailcommunicatie

Retail zit in onze genen

Retailcommunicatie

Winkelcentra, winkelstraten en stadscentra zijn graag geziene gasten bij Buro voor de Boeg. Als marketeers zijn we namelijk sterk in de profilering en branding van retail. Onze ervaring in retailcommunicatie is, om in retailtermen te blijven, breed en diep. Zo werkt Buro voor de Boeg al sinds 2009 voor de Koopgoot Rotterdam. Namens de ondernemersvereniging en eigenaar CBRE zijn onze activiteiten er op gericht om de bezoekersstromen (uit de stad en uit de regio) richting de Koopgoot te verstevigen. Voor deze campagne (bezoekerstijging +16%) zijn we genomineerd voor de NRW Marketingprijs 2014. In 2011 is Buro voor de Boeg gestart met de profilering van Rosada in Roosendaal. Inmiddels is de positionering Rosada Fashion Outlet ingevuld en steeds meer consumenten weten dit unieke winkelgebied te vinden. De in 2014 geïntroduceerde nieuwe Rosada website met bijbehorende mobiele strategie is daarbij een belangrijke factor. Buro voor de Boeg werkt(e) voor veel meer winkelcentra. Van Stadshart Zoetermeer tot Het Rond in Houten en van de Meent in Papendrecht tot Miro in Enschede. Daarnaast werken we ook voor hét netwerkplatform van de retailsector: SSM Retail Platform. Maar ook voor de internationale luchthaven Rotterdam The Hague Airport hebben we de goed bezochte website volledig vernieuwd. En de nieuwe, gastvrije claim ‘You’re welcome’ geïntroduceerd.

 

Mijlpaal voor Ooglijdersgasthuis in Utrecht

Mijlpaal voor Ooglijdersgasthuis in Utrecht

Mooie projecten en zorgvuldige projecten: Het Ooglijdersgasthuis in Utrecht is er één van. Het plan is om in en rond dit monumentale pand woningen en appartementen te realiseren. Na een intensief participatietraject (volgens de Utrechtse Participatieladder, u vast bekend) hebben we nu de volgende fase bereikt. Zover mogelijk zijn alle opmerkingen en wensen van de gemeente Utrecht, Monumentenzorg, ...[Lees Meer]

WEST507: the buildup

WEST507: the buildup

Een bijzonder pand aan de Westzeedijk in Rotterdam: WEST507. Vroeger gestart als ‘handelscentrum’, lang in gebruik geweest voor diverse kantoorfuncties en nu het voorbeeld van een transformatie naar bijzondere lofts en appartementen. Eén van de speerpunten van de gemeente Rotterdam. Op 15 oktober 2017 is de pre-sale, een event waar voor het eerst kennisgemaakt kan worden met de plannen ...[Lees Meer]

Rotterdamse Black Friday loopt voorop

Rotterdamse Black Friday loopt voorop

In Rotterdam krijgt Black Friday de kans zich ook in Nederland op de kaart te zetten. De dag na Thanksgiving is in “The States” de traditionele uitverkoop en de start van de inkopen voor kerst. Zoiets gaan we ook doen in Rotterdam. Maar dan een heel weekend lang. Dus kom winkelen, blijf slapen, profiteer van alle deals en geniet van de retail in Rotterdam. Buro voor de Boeg is communic ...[Lees Meer]

Gers, groos, bijzonder, trots.

Gers, groos, bijzonder, trots.

Er zijn gedenkwaardige momenten in de geschiedenis van een bureau. En voor ons is dit er één. We hebben een samenwerkingsovereenkomst mogen tekenen met de Gemeente Rotterdam. De uitkomst van een langdurige Europese Aanbesteding die gestart is met 87 bureaus en combinaties uit heel Nederland. Vanaf 1 juni 2017 kan de Gemeente Rotterdam kiezen om te werken met 10 creatieve communicatiepartners. En o ...[Lees Meer]

SEDOS kiest voor Buro voor de Boeg

SEDOS kiest voor Buro voor de Boeg

Voor een project in Noordwijk heeft projectontwikkelaar Sedos gekozen voor Buro voor de Boeg. De begin van een samenwerking: we starten met de postkantoorlocatie in Noordwijk zelf. Maar er zijn ambitieuze plannen!

Goot nieuws!

Goot nieuws!

Met een nieuw concept hebben we wederom de ondernemers van de Koopgoot voor ons gewonnen. Was er een pitch? Nee, maar natuurlijk was er wel de 7-years-itch. Sinds 2009 zijn we aan de slag voor het meest prestigieuze winkelhart van Nederland. Het centrum waar iedereen naar kijkt, zich aan spiegelt, zich aan verlekkerd. Een benchmark voor succes in beleggingen, beheer en communicatie. En dat laatste ...[Lees Meer]

Sylva’s Bos: uniek wonen in Schaarsbergen

Sylva's Bos

Een nieuwe klant aan het firmament: The Dutch Housing Company. Deze kleine ontwikkelaar heeft grootse plannen. Waaronder in Schaarsbergen. Samen keken we naar de plek, de mogelijkheden en de omgeving. Voor dit plan adviseren we niet alleen in verkoopmarketing, maar ook het traject daarvoor. We willen graag de omgeving op een mooie manier laten weten dat het plan Sylva’s Bos past binnen alle ...[Lees Meer]

We hebben de Hofpas

Hofpas

Een nieuw initiatief in Den Haag, we verbinden ondernemers in de buurt met lokale klanten. De Hofpas, Liever lokaal. We ontwikkelden de naam, de look, feel, de tone-of-voice en nu ook de middelen. Mooie samenwerking tussen verschillende partijen, mooie resultaten!

Mooi begin 2017: met BPD naar Nuenen West

Mooi begin 2017: met BPD naar Nuenen West

Met veel plezier beginnen we aan 2017: een nieuwe pitch gewonnen bij BPD. Een nieuwe positionering, look én feel voor Nuenen-West. Dit nieuwe ‘dorp’ ontstaat tussen Nuenen en Eindhoven. We troffen de ontwikkelaars met de door ons gemaakte keuzes en aanpak. Dus aan de slag…

Nieuwe site Engels live

Nieuwe site Engels live

De Vermaat Groep is de trotse nieuwe exploitant van Bar Brasserie Engels. Voor dit Rotterdamse icoon ontwikkelde we een nieuwe positionering, die we niet alleen vorm gaven in print, social media en in-house (kleding, menu-kaarten, etc). Maar ook gaven we de site een nieuw uiterlijk, en deze staat vanaf nu ook live. Een mooie klus, integraal offline, online en social. Dat is waar we graag voor staa ...[Lees Meer]

Veenendaal-oost: nieuwe site

Veenendaal-oost: nieuwe site

Voor Ontwikkelingsbedrijf Veenendaal-oost is een nieuwe site ontwikkeld voor Veenderij-oost. Deze nieuwe wijk wordt uitgebreid met Veenderij. Dit onderdeel werd door Buro voor de Boeg al voorzien van een identiteit. Maar het gehele gebied wordt nu ook uitgelicht in een splinternieuwe site: www.veenendaaloost.nl. 

Nieuw lokaal Hoffelijk initiatief

Nieuw lokaal Hoffelijk initiatief

Voor twee sociaal bewogen instellingen in Den Haag heeft Buro voor de Boeg het concept en de vormgeving van een lokale voordeel pas opgepakt. Doelstelling is om met deze pas een waardevolle aanvulling te zijn voor de buurteconomie. Mooi uitgewerkt tot en met het design van winkelmateriaal, app, etc. Mooie klus voor Buro voor de Boeg!

Weer Rotterdams icoon bij Buro voor de Boeg: Bar Brasserie Engels.

Weer Rotterdams icoon bij Buro voor de Boeg: Bar Brasserie Engels.

Bar Brasserie Engels is geheel vernieuwd. Maar dat weet nog lang niet heel Rotterdam. Dus gaan we daar wat aan doen. Dit horeca-concept (van de Vermaat Groep) heeft van Buro voor de Boeg een extra Rotterdams-Engels jasje gekregen. En da’s leuk, en dat werkt. Zeker ook als we het concept mogen doorvoeren tot op de menu-kaart… Buro voor de Boeg en Engels zullen samen dit concept de komen ...[Lees Meer]

Kerst in de Koopgoot

Kerst in de Koopgoot

Al twintig jaar is de Koopgoot een prominente partij in Rotterdam. En al 8 jaar is Buro voor de Boeg de communicatiepartner van dit Rotterdamse icoon. En elk jaar zijn we met Kerst in actie. Niet alleen was Buro voor de Boeg betrokken bij de kerstversiering, ook de wensboom-actie wordt weer helemaal georganiseerd, uitgevoerd en met communicatie en pr PR omkleed. Wederom zal TV Rijnmond live een pr ...[Lees Meer]

Rebranding Van der Hoek Makelaars

Rebranding Van der Hoek Makelaars

Het merk Van der hoek Makelaars is door Buro voor de Boeg opgepakt en in een nieuwe stijl gebracht. gebaseerd op de authentieke kernwaarden, de grote ervaring en lokale kracht van deze makelaar in Voorne-Putten. Deze makelaars zijn de favoriete keuze voor woningverkopers, en die positie zullen ze met de nieuwe huisstijl en site ook blijven houden! www.vanderhoekmakelaars.nl

Succesvolle betaalbare huizenroute

Succesvolle betaalbare huizenroute

Voor Woonbron Makelaars zijn we de partner voor het uitponden van huurwoningen. Daarbij bieden we extreme value voor money. Onze zeer gerichte display advertising heeft zich vertaald in een groot succes. Inmiddels, een week na datum, zijn er meer woningen verkocht dan Woonbron Makelaars had verwacht. En de pijplijn is nog steeds gevuld. Dankzij onze display advertising via een slim real time biddi ...[Lees Meer]

Findio Woonwens goed terecht gekomen

Voor het nieuwe merk ‘Findio, voor Lenen‘ ontwikkelden we de online campagne ‘De boom in met je woonwens’. En met een overweldigende meerderheid van stemmen is de woonwens van Imke uitgeroepen tot winnaar. Voor het nieuwe groepshuis voor 10 jongeren met een lichte beperking komt er dankzij de wooncheque van € 10.000 een prachtige, éxtra mooie keuken!

Commercials Rosada

Voor Rosada ontwikkelden we voor 2016 een serie online-video commercials die we op diverse platformen programmeren. Youtube, UItzending Gemist, Kijk, RTL XL en andere innovatieve mogelijkheden. Zo kunnen we de kwaliteit en de merken van Rosada Fashion Outlet in beeld brengen. Voor 2016 staan diverse runs op de planning, en uiteraard worden de resultaten nauw gemonitored. De eerste resultaten (CTR, ...[Lees Meer]

Nieuwe site: Catharinastichting

Nieuwe site: Catharinastichting

Sinds de 13e eeuw is Catharina een bekende naam in Brielle. Sinds die tijd is de Catharinastichting een betrokken organisatie voor ouderen. Nu staat er een uiterst betrokken organisatie met een groot palet aan diensten op verschillende locaties. Voor de toekomst staat deze organisatie er goed voor: zelfstandig wordt de koers uitgezet. Met hulp en ondersteuning van Buro voor de Boeg bij de communic ...[Lees Meer]

Nieuw logo Rosada

Nieuw logo Rosada

Voor Rosada ontwikkelde Buro voor de Boeg niet alleen diverse campagne concepten, positioneringen en online & social campagnes: in de pitch was ons nieuwe logo zeker één van de redenen waarom we zijn gekozen. En dat logo is nu ingezet, in de opmaat naar de uitbreiding van het centrum. En dat ziet er prachtig uit!