Retailcommunicatie

Retail zit in onze genen

Retailcommunicatie

Winkelcentra, winkelstraten en stadscentra zijn graag geziene gasten bij Buro voor de Boeg. Als marketeers zijn we namelijk sterk in de profilering en branding van retail. Onze ervaring in retailcommunicatie is, om in retailtermen te blijven, breed en diep. Zo werkt Buro voor de Boeg al sinds 2009 voor de Koopgoot Rotterdam. Namens de ondernemersvereniging en eigenaar CBRE zijn onze activiteiten er op gericht om de bezoekersstromen (uit de stad en uit de regio) richting de Koopgoot te verstevigen. Voor deze campagne (bezoekerstijging +16%) zijn we genomineerd voor de NRW Marketingprijs 2014. In 2011 is Buro voor de Boeg gestart met de profilering van Rosada in Roosendaal. Inmiddels is de positionering Rosada Fashion Outlet ingevuld en steeds meer consumenten weten dit unieke winkelgebied te vinden. De in 2014 geïntroduceerde nieuwe Rosada website met bijbehorende mobiele strategie is daarbij een belangrijke factor. Buro voor de Boeg werkt(e) voor veel meer winkelcentra. Van Stadshart Zoetermeer tot Het Rond in Houten en van de Meent in Papendrecht tot Miro in Enschede. Daarnaast werken we ook voor hét netwerkplatform van de retailsector: SSM Retail Platform. Maar ook voor de internationale luchthaven Rotterdam The Hague Airport hebben we de goed bezochte website volledig vernieuwd. En de nieuwe, gastvrije claim ‘You’re welcome’ geïntroduceerd.

 

Nieuw logo Rosada

Nieuw logo Rosada

Voor Rosada ontwikkelde Buro voor de Boeg niet alleen diverse campagne concepten, positioneringen en online & social campagnes: in de pitch was ons nieuwe logo zeker één van de redenen waarom we zijn gekozen. En dat logo is nu ingezet, in de opmaat naar de uitbreiding van het centrum. En dat ziet er prachtig uit!

Rosada stijgt 12%, Rosada XXL welkom!

Rosada stijgt 12%, Rosada XXL welkom!

Al sinds 2011 werkt Buro voor de Boeg voor Rosada. Het jongste fashion outletcenter van Nederland. Ook in 2015 was dit weer met veel plezier, en de resultaten bleven niet uit. Met een omzet stijging van 12% is dit één van de meest succesvolle retailcentra in Nederland. Bijzonder is dat er alleen omzet gemaakt wordt in bricks, en de communicatie totaal in clicks geschied: een complete digitale, onl ...[Lees Meer]

De boom in met je wens!

De boom in met je wens!

De nieuwe kredietbank Findio, een merk van Crédit Agricole Consumer Finance, vroeg eind november onze hulp om de naamsbekendheid flink te vergroten. Graag nog in 2015 en met de focus op wonen… Daarom hebben we in zeer korte tijd een opvallende activatiecampagne op Facebook gelanceerd: ‘Je woonwens de boom in’. Een sympathieke actie geïnspireerd door de feestdagen. De doelgroep be ...[Lees Meer]

De betaalbare huizen van Woonbron Makelaars

De betaalbare huizen van Woonbron Makelaars

Op 3 oktober aanstaande neemt Woonbron Makelaars deel aan de landelijke open huizen route. Woonbron Makelaars heeft ruim 200 woningen vanaf € 298 per maand te koop in Delft, Dordrecht, Rotterdam en Spijkenisse. Om tussen al het open huizen dag communicatiegeweld uit te springen hebben wij het open huis van Woonbron Makelaars omgedoopt tot ‘de betaalbare huizen route’. Met een actiemati ...[Lees Meer]

Catwalk in de Koopgoot

Catwalk in de Koopgoot

Leuke bezigheden voor modemeisjes…. Buro Binnenstad plaatst op 26 juni een reuze catwalk in de Koopgoot. Bezoekers worden uitgenodigd om hun nieuwste aankopen te showen. En Fred van Leer verzorgt de aankondigingen en misschien ook wel het commentaar. Buro voor de Boeg verzorgt de communicatie voor dit 010-momentje. Wat een feest. (enne… voor de liefhebbers: schrijf je gerust in op www.koopgoot.nl)

De Koopgoot wordt Kookgoot: smulshoppen!

De Koopgoot wordt Kookgoot: smulshoppen!

In 2014 was ons initiatief De Kookgoot een mooi succes. En voor 2015 werd het initiatief in groter verband geplaatst. De Kookgoot werd het culinaire middelpunt van het Stadsfestival ‘Op z’n Rotterdams’. Het laatste weekend van mei (goed winkelmoment) bundelden we met Rotterdam Festivals, De Ondernemers Federatie Rotterdam Centrum en andere collega winkelgebieden de krachten. En d ...[Lees Meer]

Positionering woonmerk en -winkel

Positionering woonmerk en -winkel

Voor Het Stylinghuis hebben we een nieuw merk ontwikkeld, een label. Onder HSH is een compleet assortiment meubelen en accessoires beschikbaar, ook online. Daarbij krijg je ook nog echt advies, kom daar nog eens om. Een nieuwe winkel, een nieuw merk, dat is leuk werk!

Pitch Houthavens gewonnen

Pitch Houthavens gewonnen

Een mooie uitdaging in Amsterdam… Daar waar reclameland in Amsterdam de Houthavens al lang heeft gevonden als vestigingsplek, moet de woonconsument dat nog maar doen. En dat is een mooie taak voor Buro voor de Boeg. In een pitch hebben we onze visie gepresenteerd aan BPD (Bouwfonds Property Development) en Ymere. En die pitch hebben we dus gewonnen :-).

Aan de slag voor Woonbron Makelaars

Aan de slag voor Woonbron Makelaars

We zijn door Woonbron Makelaars gevraagd mee te denken: en dat hebben we gedaan. We gaan meewerken aan de verkoop van ruim 600 bestaande huurwoningen in Rotterdam, Dordrecht, Delft en Spijkenisse voor diverse doelgroepen. Allemaal woningen van goede komaf. Een mooie uitdaging, we hebben er zin in!

Commercial Trombosestichting

Commercial Trombosestichting

13 oktober – Wereldtrombose dag

Als Buro voor de Boeg werken we voor Trombosestichting Nederland. En hebben we bijvoorbeeld een paar impactvolle filmpjes gemaakt om de gevolgen van trombose onder de aandacht te brengen. En die gevolgen zijn hartverscheurend. Het is een bloedstollende aandoening, die elk moment, elke dag in elke familie, in elk gezin, in elk bedrijf kan toeslaan. Ook jij kent waarschijnlijk wel iemand die trombos ...[Lees Meer]

Uitreiking NRW Marketingprijs 2014

Op maandag 15 september zijn de NRW Marketingprijzen 2014 uitgedeeld. Als één van de genomineerden met onze klant ‘Koopgoot’ waren we uiteraard aanwezig. Met vele aanwezigen gesproken over de kracht van retailcommunicatie, de strategie van de Koopgoot én het resultaat (bezoekersstijging + 16%). De voorkeur van de jury en het publiek ging echter uit naar de uiterst sympathieke en creati ...[Lees Meer]

Fotografie Rotterdam The Hague Airport

Fotografie Rotterdam The Hague Airport

Het is hard werken dat vak van ons. En je komt nog eens ergens… Midden op het platform van Rotterdam The Hague Airport bijvoorbeeld. Daar vond wederom een shoot plaats voor een aantal prachtige campagnebeelden. En natuurlijk was het zonnetje heerlijk… maar hoe beoordeel je in volle zon de opnames?

Rosada fall 2014: Hunting Season

Rosada fall 2014: Hunting Season

Campagne toegepast op o.a.: www.rosada.nl 

Rosada Fashion Outlet: shoot najaar 2014

Rosada Fashion Outlet: shoot najaar 2014

Alles is weer uit de kast gehaald en getoverd om de najaars- en wintercampagne van Rosada in beeld te brengen. En natuurlijk zijn we er nu al heel trots op, maar u moet nog even wachten. We zijn nog even druk bezig met het selecteren, bewerken en toepassen van de beelden. Maar de sfeer in de studio komt zo direct terug in de beelden: vrolijk & modebewust. Met dank aan het hele aanwezige team&# ...[Lees Meer]

Koopgoot genomineerd voor NRW Marketingprijs

Koopgoot genomineerd voor NRW Marketingprijs

Voor het 4e jaar reikt de Nederlandse Raad Winkelcentra de marketingprijs uit. De NRW Marketingprijs heeft tot doel succesvolle marketingacties onder de aandacht te brengen die het meest innovatief zijn geweest. We zijn er trots op dat De Koopgoot Rotterdam – ingediend door CBRE Global Investors, Buro voor de Boeg en Bilfinger Real Estate – is genomineerd voor de NRW Marketingprijs 201 ...[Lees Meer]

Rosada

Rosada

Koopgoot wordt Kookgoot

Koopgoot wordt Kookgoot

Met veel plezier werken we mee aan de tijdelijke naams- en functiewijziging van de Koopgoot. Op vrijdag 27 juni zijn we tijdelijk ‘De Kookgoot’. Buro voor de Boeg denkt, helpt, initieert en bundelt mee namens de winkeliersvereniging Beursplein. Gezamenlijk met Rotterdamse Kost, OFRC, de Bijenkorf, Hema, Rotterdam Festivals, Rotterdam Partners en alle andere aanliggende partijen gaan we ...[Lees Meer]

Het theater is in de stad…

Het theater is in de stad…

Hooggeëerd publiek: TheatR de Koopgoot is geopend! Volop vertier van prachtig niveau. Elk weekend duizelt het er van de acrobaten, artiesten, clowns… En in de beste traditie van de circuscommunicatie komt u ons dus ook gewoon op straat tegen: heel de zomer festival, heel de zomer de tram in de stad!

TheatR festival Koopgoot Rotterdam

TheatR festival Koopgoot Rotterdam

Na het succes van vorig jaar is de Koopgoot ook dit jaar weer een mooi podium voor de stad. Straattheater, acrobaten, muziek: voor alles is plek, elk weekend meerdere acts! Met een echte binnenstadscampagne (abri’s, tram) als communicatiemedium een opvallende activiteit! En dat regelen we tot en met de artiestenselectie 🙂