Non-Profit

Site Muziekcentrum van de Omroep in beta opgeleverd

Het Muziekcentrum van de Omroep is een mooi, monumentaal, historisch gebouw. De eerste radiouitzendingen kwamen hier vandaan. Nu is het het muzikale huis: hier repeteren wereldbekende ensembles als Het Metropole Orkest, Het Groot Omroepkoor en niet te vergeten het wereldvermaarde Radio Filharmonisch Orkest. Steeds meer is het gebouw ook een prachtige concertlocatie. Deze ambitie en deze evenemente ...[Lees Meer]

Intranet Catharinastichting opgeleverd

Intranet Catharinastichting opgeleverd

Catharina Stichting is sinds 1293 een zorginstelling met diverse locaties verspreid over drie dorpen op Voorne-Putten. Onlangs is het intranet geïntroduceerd om alle medewerkers dichter bij elkaar te brengen en eenvoudig informatie en documenten te kunnen delen. Buro voor de Boeg heeft dit intranet volledig op maat ontworpen en gerealiseerd voor Catharina Stichting. Komende tijd wordt dit intranet ...[Lees Meer]

Een gezonde visie op GGD Rotterdam Rijnmond

Een gezonde visie op GGD Rotterdam Rijnmond

De merknaam GGD staat voor onafhankelijk, kundig, algemeen en gezond. Voor sociaal-medische vraagstukken die ons allen aangaan is de GGD de vraagbaak, de achtervang en de organisatie die kan optreden. Dit merk krijgt, met Buro voor de Boeg, in Rotterdam een communicatiepartner die een actievere rol online organiseert. Social media, community- en contentmanagement zijn o.a. taken die we mogen gaan ...[Lees Meer]

Commercial Trombosestichting

Commercial Trombosestichting

13 oktober – Wereldtrombose dag

Als Buro voor de Boeg werken we voor Trombosestichting Nederland. En hebben we bijvoorbeeld een paar impactvolle filmpjes gemaakt om de gevolgen van trombose onder de aandacht te brengen. En die gevolgen zijn hartverscheurend. Het is een bloedstollende aandoening, die elk moment, elke dag in elke familie, in elk gezin, in elk bedrijf kan toeslaan. Ook jij kent waarschijnlijk wel iemand die trombos ...[Lees Meer]

Commercial Trombosestichting

Commercial Trombosestichting

Commercial Trombosestichting

Aan de slag voor Kunsthal Zakenkring

Aan de slag voor Kunsthal Zakenkring

De Kunsthal is begonnen aan een tweede leven… Na een krachtige en prachtige verbouwing wemelt het er weer van de bezoekers: het gaat goed met dit Rotterdamse icoon. Buro voor de Boeg is communicatie-sponsor van de Kunsthal Zakenkring. Woensdag 16 april was er weer een prachtige bijeenkomst met VNO NCW, ruim 300 ondernemers bezochten de presentaties, de tentoonstelling en de sfeervolle borrel ...[Lees Meer]

Commercials Trombosestichting in de maak

Commercials Trombosestichting in de maak

Het moet ons van ons hart: het werken voor de Trombosestichting raakt ons. De cijfers zijn ook dramatisch: ruim 350.000 mensen overlijden elk jaar in Europa aan trombose in hun longen, hart of hersenen. En de persoonlijke verhalen die hier achter schuil gaan zijn hartverscheurend. Zo filmden we deze week een commercial met medewerking van een heel gezin waarvan één dochter, op 17 jarige leeftijd, ...[Lees Meer]

Trombosestichting kiest voor Buro voor de Boeg

Trombosestichting kiest voor Buro voor de Boeg

Na een pitch heeft de Trombosestichting Nederland gekozen voor het creatieve voorstel van Buro voor de Boeg. Vanuit dit voorstel zullen crossmediale momenten (online, offline & events) worden gerealiseerd met als uiteindelijke doelstelling het wetenschappelijke onderzoeksbudget te verhogen. Doneren dus! In de campagne zullen verhalen van tromboseslachtoffers een belangrijke rol spelen. Mooie k ...[Lees Meer]

Vierstroom steeds meer Buro voor de Boeg

Vierstroom steeds meer Buro voor de Boeg

Voor Gouda, Zoetermeer en omgeving is Vierstroom dé partner voor zorg, wonen en alle combinaties die dat op kan leveren. Buro voor de Boeg was al eerder aangesteld voor Ziso! (merk voor gemaksdiensten) van Vierstroom en het digitale jaarverslag. Na een pitch heeft Vierstroom besloten ook de merk/imago campagne, met daaruit voortvloeiend bijvoorbeeld een ledenwerfactie, bij Buro voor de Boeg ...[Lees Meer]

Nieuwe naam: Welthuis

Nieuwe naam: Welthuis

Zorginstelling Vierstroom heeft als strategische visie gekozen voor het ´thuiswonen´. Met thuishulpen, verpleegkunidgen en allerlei andere technische hulpmiddelen en diensten maakt Vierstroom het mogelijk zelfstandig thuis te blijven wonen: gelukkig in je eigen omgeving. Voor de 16 verzorgingstehuizen werd daarom door Buro voor de Boeg een nieuw merk ontwikkeld: ‘Welthuis’. Met dit beg ...[Lees Meer]

Hartstochtelijk als Carmen

Hartstochtelijk als Carmen

Het Gelders Orkest geeft vijf openluchtconcerten met hoogtepunten uit Carmen en La Traviata; opera’s over liefde, hartstocht en noodlot. Ter promotie is Buro voor de Boeg gevraagd om een opvallende actie. Er worden flyers en posters verspreid in de horeca met de oproep om een foto van je meest hartstochtelijke kus in te sturen. Daarmee kun je concertkaarten en een diner voor twee winnen. Tij ...[Lees Meer]

Vierstroom digitaal jaarverslag online

Vierstroom digitaal jaarverslag online

Een nieuwe klant, een nieuw project. Voor zorginstelling Vierstroom hebben we een plan opgezet om hun jaarverslag digitaal te presenteren. Dat gebeurt in de eigen newsroom van Vierstroom. Onderdeel van onze aanpak was een opvallende en, in beeld en tekst, gepersonaliseerde emailing naar alle zakelijke relaties…

Klassieke aanwezigheid online

Klassieke aanwezigheid online

Voor Het Gelders Orkest ontwikkelde Buro voor de Boeg een campagne om het orkest ook na het succesvolle seizoen 2012/2013 onder de aandacht te houden. Als voorloper op de verkoop van de losse kaarten.

Het Gelders Orkest staat op straat

De nieuwe campagne van Het Gelders Orkest werpt vruchten af. Verkoopcijfers die er niet om liegen. En we gaan door. Als orkest zijn we nu helemaal offline, buiten de concertzaal te bewonderen… Verbeeldend, dat dan weer wel.

Magazine Het Gelders Orkest krijgt complimenten

Magazine Het Gelders Orkest krijgt complimenten

Begin mei was het uur U. De oplevering van website van Het Gelders Orkest en de bijbehorende brochure (die kunt u trouwens gewoon via die mooie site aanvragen). Onlangs mochten we van de partners (sponsors, enigszins bevooroordeeld) een indrukwekkend compliment ontvangen voor de brochure. Dat compliment hebben we deels geretourneerd (Het Gelders Orkest is een partner waarmee we dat echt samen ...[Lees Meer]

Een website waar muziek in zit

Een website waar muziek in zit

Begin deze maand viel de goedgevulde programmagids 2013-2014 van Het Gelders Orkest op vele deurmatten. Een klinkend staaltje van Buro voor de Boeg. Tegelijkertijd lanceerden we een volledig nieuwe website (en een mobiele versie) voor Het Gelders Orkest. En wat voor één… Met vereende krachten realiseerden we een online parel met webshop, agenda, achtergronden en veel, veel meer ...[Lees Meer]

Opgeruimd staat netjes!

Opgeruimd staat netjes!

Je weekend bedorven door de wasmachine? Je avond geruïneerd door de stofzuiger? Je zondagochtend aan diggelen door de strijkbout?   Met Ziso! heeft Vierstroom in haar werkgebied (Zoetermeer/Gouda e.o.) een nieuwe dienst, voor een nieuwe doelgroep. Extra plezier, meer vertier! Dankzij de hulpvaardige handen van Ziso! is je huis een opgeruimd plaatje… En dat zijn we gaan communiceren ...[Lees Meer]

Digitaal Jaarverslag voor Vierstroom

Digitaal Jaarverslag voor Vierstroom

Vierstroom levert zorg en diensten in haar werkgebied rondom Gouda, Zoetermeer. Al eerder was Buro voor de Boeg aangesteld als buro om de nieuwe propositie in Thuiszorg te vermarkten. Buro voor de Boeg heeft nu ook, na een pitch tussen drie bureaus, de opdracht verworven het jaarverslag digitaal te publiceren én de interactie op te zoeken met de professionele doelgroepen.  

Website Het Gelders Orkest in de steigers

Website Het Gelders Orkest in de steigers

Een complete nieuwe site. Voor het Gelders Orkest. Korter kunnen we het niet maken. Maar wel leuker… Want de site wordt een hoogstandje: vol met koppelingen, muziek, video en natuurlijk de koppeling met onze web-ticketing module. Kortom, toch weer even kort: we zijn er  met man en macht aan bezig… hou het in de gaten!

Nieuwe klant: Vierstroom

Nieuwe klant: Vierstroom

De veranderingen in onze zorgsector zijn evident. Voor Vierstroom, een zorginstelling in Gouda/Zoetermeer e.o. denken we mee hoe we thuiszorg, thuishulp en alles wat daarbij komt kijken opnieuw kunnen positioneren voor bestaande en nieuwe doelgroepen.

Buro voor de Boeg in ‘s-Gravenhage

Buro voor de Boeg in ‘s-Gravenhage

Buro voor de Boeg is na een pitch gevraagd de communicatie vorm te geven voor Residentie Arendsdorp. Deze ouderenhuisvesting in het Benoordenhout zal binnenkort worden vervangen door een totaal nieuw gebouw, en is op zoek naar nieuwe investeerders en bewoners. En Buro voor de Boeg gaat daar een eigen rol in spelen.

Start site Het Gelders Orkest

Start site Het Gelders Orkest

Natuurlijk heeft u het digitale magazine van Het Gelders Orkest al gezien. Een mooi voorbeeld van hoe we werken aan de beleving van klassieke muziek. En dat is de opmaat naar een mooi nieuw werk: een compleet nieuwe site voor Het Gelders Orkest. De eerste strategieën staan op papier, de eerste schetsen idem dito. We gaan grote stappen zetten, en blijven daarmee één van de voorlo ...[Lees Meer]

Ondernemersvereniging in nieuwe jas

Ondernemersvereniging in nieuwe jas

U had het al begrepen: we zitten in het Scheepvaartkwartier in Rotterdam, en dat steken we niet onder stoelen of banken. Dus zijn we ook al jaren drijvend (bestuurs)lid van de VOS, Verenigde Ondernemers Scheepvaartkwartier. En na een jaar of zes waren we aan een nieuwe site toe: zo gezegd, zo gedaan… neem een kijkje, bent u gelijk weer helemaal op de hoogte van het wel en wee rondom Buro voo ...[Lees Meer]

Het Gelders orkest 2012/2013

Het Gelders orkest 2012/2013

De nieuwe verkoopcampagne is gereed: de nieuwe prachtige brochure is inmiddels bezorgd. De eerste abonnementen worden verkocht, met de complimenten! Net als voorgaande jaren is ook dit jaar weer alles te bestellen via de webshop (strategie, design en uitvoering Buro voor de Boeg). Maar dit jaar is er ook een online variant waarin het seizoen wordt voorgesteld. En om het compleet te maken: ook in d ...[Lees Meer]

Fris concept voor ouderenberaad

Fris concept voor ouderenberaad

Het Ouderenberaad heeft Buro voor de Boeg gevraagd een opvallende stijl te ontwikkelen, waarmee zij binnen de universitaire, medische, gemeentelijke en landelijke instanties een opvallende entree kunnen maken. Want waar nog steeds vooral over ouderen wordt beslist, is het beter dat ouderen meedenken. En die boodschap moet worden overgebracht… Buro voor de Boeg ontwikkelde een fysiek blik, wa ...[Lees Meer]

Jazzfestival Scheepvaartkwartier

Jazzfestival Scheepvaartkwartier

Aan de vooravond van North Sea Jazz zal de Veerhaven in Rotterdam een gezellig jazzfestival rijker zijn. Als onderdeel van North Sea Round Town is ook het Scheepvaartkwartier in Rotterdam nu aangesloten bij dit mooie festival. En natuurlijk heeft Buro voor de Boeg daar weer een mooie bijdrage aan geleverd. Naast hand en spandiensten in de organisatie is het festival ook voorzien van een heldere po ...[Lees Meer]

Digitaal magazine Gelders Orkest

Digitaal magazine Gelders Orkest

De veerkracht van Het Gelders Orkest is groot: de bezuinigingen treffen dit orkest recht in het hart, maar zijn geenszins dodelijk. De impuls om op te staan en door te gaan is treffend: een nieuw businessplan, een nieuwe strategie, een nieuw commercieel plan. En daarbij is online een belangrijk speerpunt: voorgesteld.hetgeldersorkest.nl is daarvan een eerste uitwerking. Online strategie, concept & ...[Lees Meer]

De klassieke weken, in een modern jasje

Het is elk jaar weer een feestje, onze eigen klassieke weken. Want dan werken we met aan Het Gelders Orkest, en de communicatie voor weer een nieuw seizoen vol met klassieke meesterwerken. Dus dat betekent weer fotograferen, monteren en produceren. Met natuurlijk aanpassingen op sites, webshops, advertenties en posters… En dit jaar voegen we daar een nieuw middel aan toe, een digitaal magazi ...[Lees Meer]

Zoet en Zout in Social Media

Zoet en Zout in Social Media

Op 13 februari is de tentoonstelling 'Zoet&Zout; Water en de Nederlanders.' geopend. Het door Tracy Metz geschreven boek werd als eerste overhandigd aan Prins Willem Alexander. Buro voor de Boeg verzorgt de Social Media en online profilering van Tracy Metz… en dus ook voor dit project. Overigens: de tentoonstelling in de Kunsthal is een aanrader, goed te combineren met een kop ko ...[Lees Meer]

Magazine Gelders Orkest van de pers

Magazine Gelders Orkest van de pers

Buro voor de Boeg is trots op haar klant Het Gelders Orkest. In deze bijzondere tijd is het goed om te zien met welke strategische, creatieve en artistieke  ambities het orkest de strijd aan gaat. En wij zijn blij dat we daarbij een rol kunnen spelen. Zoals in communicatie. Want met 'ons' thema "Het Gelders Orkest. Daar horen we." en de bijbehorende campagnes, brochures, bee ...[Lees Meer]

Kunsthal Zakenkring

Kunsthal Zakenkring

Toegegeven, de Kunsthal zit net niet in onze wijk. Maar goed, we hebben er wel een zwak voor. Want deze prachtige Rotterdamse instelling slaagt er steeds weer in bijzondere tentoonstellingen en evenementen te organiseren. Dus zijn we uiteraard lid geworden van de Kunsthal Zakenkring. En natuurlijk helpen we ook waar we kunnen (bijvoorbeeld met een mobiele site) om hier een succes van te maken. Dus ...[Lees Meer]

Toon speelt octaaf hoger

Toon speelt octaaf hoger

Het is goed om te horen. Het initiatief van Toon, onze 'eigen' muziekschool uit Gorinchem e.o. doet het goed. De herpositionering in product én communicatie werkt. En inmiddels zijn er dus wel problemen. Want er zijn te weinig muziekdocenten… dus voor dit probleem wordt naarstig gezocht naar oplossingen.  Leuk om te horen!

Sweet, Salt, Social

Sweet, Salt, Social

Voor Tracy Metz zijn we steun en toeverlaat op het net. En ook bij haar nieuwste project 'Sweet & Salt | Water and the Dutch' zijn we partner. Vooral op het gebied van Social Media. Doelstelling is de sociale footprint van dit project op te bouwen richting februari 2011. Daarmee het boek én de tentoonstelling op de kaart te zetten.

Een zakelijke impuls voor de Kunsthal.

Een zakelijke impuls voor de Kunsthal.

Buro voor de Boeg is gevraagd een visie te geven op de uitbouw van de Kunsthal Zakenkring. Een netwerk van ondernemers die zich verbonden voelen met een  oersterk, maar kwetsbaar Rotterdams instituut. Graag willen we met ondernemers in gesprek om te kijken hoe we de propositie kunnen aanscherpen, en het budget kunnen bijspijkeren. Oja, natuurlijk: we doen dit met hart en ziel, zonder factuur. ...[Lees Meer]

Er mag besteld worden!

Altijd weer een mooi moment… De abonnementenbrochure van het Gelders Orkest is af… Hard gewerkt, mooie programma's en een keur aan thematische beelden. Dit keer zijn we de steden en dorpen in gegaan… Weer een prachtig gelders document, de derde alweer!

Het Gelders Orkest nieuwe stijl…

Vandaag hebben we weer een mooie nieuwe stap gemaakt in de communicatie voor het seizoen 2011/2012: de tradiotionele fotografiesessie. In Arnhem zijn een groot aantal musici gefotografeerd, en daarbij hebben we ze weer uitgedaagd. En de resultaten zijn sprankelend. En de beelden worden schitterend!

En het draait maar door…

Doorstomen, dat is het devies. Want we moeten vol aan de bak. Met veel aandacht en energie zijn we bij onze klanten flink in de weer. Binnenkort verschijnt Hoor&Wederhoor, het magazine van Het Gelders Orkest. Ook zijn we alweer volop bezig met de voorbereidingen van de nieuwe campagne voor 2011/2012. Voor Bouwfonds wordt hard gewerkt aan de verkoop van een prachtig woningbouwproject, de laatst ...[Lees Meer]

We presenteren u: Tracy Metz!

We hebben het genoegen gehad Tracy Metz te begeleiden naar een nieuwe publicatie. Ze heeft er in haar leven al heel wat gemaakt, maar deze was toch even anders: een site. Als journaliste, observatrice, moderator, programmamaker, schrijfster en haakse denkster is deze van oorsprong Amerikaanse dame lastig in een hokje te plaatsen. Dat hebben we dus ook niet gedaan. We hebben een site ontwikkeld waa ...[Lees Meer]

Het Gelders Orkest | Maar dan anders

Het Gelders Orkest | Maar dan anders

Het Gelders Orkest is een vernieuwend orkest. En dat wordt herkend, niet voor niets ontving het orkest de 'Made in Arnhem Bokaal'. En een groot deel van de vernieuwing wordt gebracht door de het labarotorium… The Philharmonic Rebelution. En voor deze jonge, uitdagende en vernieuwende muzikanten maakten we een passende communicatiestijl. Voor een performance in Radio Kootwijk. En dat ...[Lees Meer]

Nieuwe aanpak Kunstcentrum TOON

Nieuwe aanpak Kunstcentrum TOON

 Cultureel ondernemersschap is een een hot item. En daarvan zijn mooie voorbeelden. Zo is er een uiterst fitte 'muziekschool' die opgewekt naar de toekomst kijkt. Want er zijn mogelijkheden om het muziekonderwijs interessanter, intensiever en inspirerender te maken. En tegelijkertijd het subsidiebedrag terug te brengen. Een mooier antwoord in deze tijd is er niet. Buro voor de Bo ...[Lees Meer]

Het Gelders Orkest scoort!

De actie op 10 december heeft op vele fronten gescoord. Vele media stonden op de stoep om het verhaal te vernemen achter het 'concert van de waarde'. Want het gebeurt niet vaak dat bezoekers zelf mogen beslissen wat ze willen betalen! En het heeft ook gewerkt. Ruim 20% bezoekers extra, juist ook met een wat smallere beurs. En 50% van de mensen hebben het concert hoger gewaardeerd dan de tr ...[Lees Meer]

Alles van waarde heeft power!

Alles van waarde heeft power!

 Je zou in deze tijd maar een klassiek symfonieorkest zijn. Dan gaat het opeens niet meer over je prachtige functie, maar het gaat alleen maar over geld. En dat je een hobby zou zijn. Die alleen maar geld kost. En is het dat nou allemaal waard? Die laatste vraag hebben we bij Het Gelders Orkest maar eens voorgelegd. Met het voorstel het publiek het letterlijk te vragen. Vrijdag 10 d ...[Lees Meer]

De week van de magazines

De week van de magazines

 Deze week verschijnen twee magazines van de hand van Buro voor de Boeg. Natuurlijk is daar weer een lekker nummer van het Scheepvaartkwartier Magazine. Ons prodeo wikjkproject is inmiddels in zijn 6e jaargang. Maar deze week verschijnt ook de nieuwste Hoor en Wederhoor, hét relatie magazine van Het Gelders Orkest. En ook dit keer staat dat weer vol met prachtige interviews e ...[Lees Meer]

Scheepvaartkwartier Magazine nr 12

Scheepvaartkwartier Magazine nr 12

Met veel plezier hebben we weer gewerkt aan ons geschenk aan de wijk. Het magazine maken we inmiddels drie maal per jaar, belangeloos, en daarbij zijn redactie, projectmanagement en acquisitie bij ons in goede handen. 

Magazine Scheepvaartkwartier: 10e editie!

We draaien onze hand er niet meer voor om. Inmiddels is de 10e editie van het wijkmagazine verschenen. Dit project is een ode aan de wijk, een geste aan de wijkvereniging. Drie keer per jaar verschijnt dit full color magazine vol met verhalen van, uit en over de wijk. Dat het Scheepvaartkwartier een dankbaar onderwerp van tekst en beeld is, moge duidelijk zijn. Maar toch, het moet wel gebeuren. En ...[Lees Meer]

Het Gelders Orkest brengt Hoor en Wederhoor.

Het Gelders Orkest brengt Hoor en Wederhoor.

Een eigen magazine. Daarmee heeft het Gelders Orkest een andere kant van zich zelf laten zien. En hoe. In 48 pagina’s full color, met prachtige beelden en unieke verhalen heeft het orkest de band met de lezers, haar publiek en Gelderland nog verder aangehaald. Een integrale uitgave van Buro voor de Boeg. Van tekst tot verzending. Van idee tot uitvoering. Benieuwd?

Buro voor de Boeg is tegen platte politiek

Buro voor de Boeg is tegen platte politiek

Met een opvallende campagne voor de PvdA heeft Buro voor de Boeg de gemeentelijke politiek in Horst aan de Maas bezig gehouden. Samen met lokale combinatie PK is een lijstverbinding aangegaan en het thema Duidelijk diepere politiek geïntroduceerd. Juist de derde dimensie, de afweging, stond centraal. Natuurlijk voelde men ook in Horst de landelijke tendens van de PvdA. Maar met het resultaat van d ...[Lees Meer]

Positionering Het Gelders Orkest: daar horen we

Een positionering voor een mooi klassiek orkest, die vragen komen zelden voor. Nu is er binnen Buro voor de Boeg zeker affiniteit met muziek, klassieke muziek en ook nog ervaring in communicatie voor klassieke orkesten. Dus toen de vraag kwam konden we snel flinke stappen maken in de analyse, het vaststellen van de kernwaarden én de creatieve rationale. De uitdaging voor orkesten is het binnenhale ...[Lees Meer]