Retailcommunicatie

Retail zit in onze genen

Retailcommunicatie

Winkelcentra, winkelstraten en stadscentra zijn graag geziene gasten bij Buro voor de Boeg. Als marketeers zijn we namelijk sterk in de profilering en branding van retail. Onze ervaring in retailcommunicatie is, om in retailtermen te blijven, breed en diep. Zo werkt Buro voor de Boeg al sinds 2009 voor de Koopgoot Rotterdam. Namens de ondernemersvereniging en eigenaar CBRE zijn onze activiteiten er op gericht om de bezoekersstromen (uit de stad en uit de regio) richting de Koopgoot te verstevigen. Voor deze campagne (bezoekerstijging +16%) zijn we genomineerd voor de NRW Marketingprijs 2014. In 2011 is Buro voor de Boeg gestart met de profilering van Rosada in Roosendaal. Inmiddels is de positionering Rosada Fashion Outlet ingevuld en steeds meer consumenten weten dit unieke winkelgebied te vinden. De in 2014 geïntroduceerde nieuwe Rosada website met bijbehorende mobiele strategie is daarbij een belangrijke factor. Buro voor de Boeg werkt(e) voor veel meer winkelcentra. Van Stadshart Zoetermeer tot Het Rond in Houten en van de Meent in Papendrecht tot Miro in Enschede. Daarnaast werken we ook voor hét netwerkplatform van de retailsector: SSM Retail Platform. Maar ook voor de internationale luchthaven Rotterdam The Hague Airport hebben we de goed bezochte website volledig vernieuwd. En de nieuwe, gastvrije claim ‘You’re welcome’ geïntroduceerd.

 

Nieuwe naam: Huis-, tuin en Keukenboulevard

Voor winkelconcentraties op diverse locaties in Nederland ontwikkelde Buro voor de Boeg een nieuwe naam: De Huis-, tuin- en keukenboulevard. Want met woonboulevard hebben consumenten in een aantal gevallen een (te hoog) verwachtingspatroon. En met deze nieuwe naam en positionering weten consumenten en (toekomstige) retailers precies wat ze kunnen verwachten.