Vastgoedcommunicatie & gebiedscommunicatie

Meebouwen aan succes

Vastgoedcommunicatie in en vanuit Rotterdam

Een jarenlang bewezen en succesvol trackrecord in vastgoedcommunicatie. We hebben fraaie voorbeelden van marketing- en communicatiestrategieën uniek afgestemd op de locatie. Gericht op de toekomstige bewoners, ondernemers en natuurlijk ook bezoekers.
Onze conceptmatige aanpak vertalen we door in een unieke positionering met bijpassende communicatiemiddelen. Aangevuld met opvallende en creatieve evenementen en out-of-the-box acties. We werken voor diverse projectontwikkelaars, gemeentes, bouwers en makelaars aan doeltreffende vastgoedcommunicatie en gebiedsmarketing.

Gebiedscommunicatie in heel Nederland

In heel Nederland zijn we actief in gebiedsmarketing, overal verleggen we stenen. Van Wageningen tot Roelofarendsveen, van Nuenen tot Nijmegen, Elke keer weer kijken we vanuit de kracht van de plek naar authentieke elelementen. Waarbij we story-telling, contentmarketing en placemaking onderdeel maken van onze strategie. En een goede basis leggen voor langdurige campagnes en succesvolle relaties, verkopen en nieuwe opdrachten.

Mooie merken in vastgoed

We staan achter ambitieuze projecten zoals Der Boede (Vlissingen/Dishoek)De Oevers van Roelofarendsveen, Land van Winkel Abcoude, Hoef en Haag Vianen, Harderweide Harderwijk en Pier2 (Houthavens Amsterdam). Voor dynamische bedrijvenparken als Business Park Rotterdam The Hague Airport en commercieel vastgoed zoals OVGBuilding 026 Arnhem en Impact Vastgoed. Een groot aantal opdrachtgevers is inmiddels ambassadeur van ons buro. Door onze kennis van en ervaringen in vastgoedcommunicatie worden we met plezier voorgesteld bij nieuwe projecten. Zo bouwt Buro voor de Boeg aan een unieke positie in de wereld van vastgoedmarketing en vastgoedcommunicatie.

 

De route op Rotterdam The Hague Airport

De route op Rotterdam The Hague Airport

In samenwerking met Rotterdam Airport Vastgoed is een concept ontwikkeld voor de signing van het businesspark op de luchthaven. De opdracht is inmiddels, in overleg met Rotterdam The Hague Airport, uitgebreid. Ook alle luchthavenfuncties zijn nu in dit plan opgenomen. In samenwerking met Reklaspits is dit plan inmiddels uitgewerkt en dit jaar zal de realisatie tot stand komen. Buro voor de Boeg is ...[Lees Meer]

Wonen op een zichtlocatie?

Wonen op een zichtlocatie?

Wonen in De Oevers: dat is voor velen een serieuze zaak. Van Den Haag tot Amsterdam, of je nu woont of werkt aan de A4. Dus hebben we het pand van opdrachtgever Heembouw ingezet… Deze zichtlocatie konden we niet laten liggen. Want wonen in De Oevers daar moet iedereen van weten 🙂

Rotterdam The Hague Airport means business

Rotterdam The Hague Airport means business

Voor Rotterdam Airport Vastgoed mag Buro voor de Boeg de marketingcommunicatie van het businesspark realiseren. Op Rotterdam The Hague Airport zijn er prachtige mogelijkheden: bijvoorbeeld een eigen kantoorpaviljoen bij de fraaie entree, om maar wat te noemen. We zijn nog druk met alle voorbereidingen, maar we zijn nu al enthousiast over dit plan. En dat zie je terug in de communicatie… De c ...[Lees Meer]

Vrije kavels, vrije visie

Vrije kavels, vrije visie

Voor HBC planontwikkeling ontwikkelde Buro voor de Boeg een communicatieconcept voor een paar prachtige kavels aan een sfeervol laantje in het Gelderse Angerlo. De website is inmiddels online, we nodigen u van harte uit om hier, maar liever nog in Angerlo zelf, een kijkje te nemen!

Nieuwe naam: Building 026

Nieuwe naam: Building 026

De bibliotheek van Arnhem heeft de Koningsstraat verlaten. En deze plek krijgt een nieuwe invulling. Met vereende krachten zijn ontwikkelaar Colliers, eigenaar Credit Suisse, architect V8 (onze succesvolle bovenburen) en Buro voor de Boeg aan de slag om deze nieuwe plek een nieuwe invulling, nieuwe identiteit en nieuwe huurders te bezorgen. Aan Buro voor de Boeg de eervolle taak om het transparant ...[Lees Meer]

De Oevers is van de kant af

De Oevers is van de kant af

Na de inspirerende ontwerpsessies hebben we voor gebiedsontwikkeling De Oevers in Roelofarendsveen de website gerealiseerd. Hier worden belangstellenden weer een stap verder meegenomen in het aanbod van de zelf samen te stellen woningen. Voor extra aandacht zijn we ook gestart met Facebook ads en Google Adwords. Ondertussen werken we hard door aan de woningbrochures voor de start verkoop op zaterd ...[Lees Meer]

Ondernemers werven voor Rotterdam The Hague Airport: Buro voor de Boeg

Ondernemers werven voor Rotterdam The Hague Airport: Buro voor de Boeg

Het businesspark op onze ‘eigen’ luchthaven vroeg ons te kijken naar een nieuwe vastgoedpositionering. Het door Op Rotterdam The Hague Airport ontwikkelde businesspark heeft inmiddels een paar mooie nieuwe ondernemers als gast (Dura Vermeer, Sitecom, Culimer, Brunel), maar het masterplan geeft ruimte voor meer. In een pitch presenteerde we onze gedachten… van naam, logo en posit ...[Lees Meer]

109 architecten vrijwillig aan de slag

109 architecten vrijwillig aan de slag

Voor De Oevers verzorgt Buro voor de Boeg niet alleen de creatie, maar ook de begeleiding van de woonispirtaie-sessies. En die zijn een groot succes. Op de tweede ontwerpsessie mochten we maar liefst 109 'ontwerpers' begroten. Met veel plezier en enthousiasme werden keuzes gemaakt uit woningtypen, gevels, dakvormen, steensoorten en in overleg met de 'echte' architecten gesleuteld a ...[Lees Meer]

Huren in Nieuw Kortenoord

Huren in Nieuw Kortenoord

Voor Rebo Groep heeft Buro voor de Boeg, in lijn met onze communicatiestijl voor Nieuw Kortenoord, een verhuurcampagne opgezet. Nieuw Kortenoord is één van de projecten waar Buro voor de Boeg al vanaf de start bij betrokken is… Van eerste schets tot de jongste energie-campagne. En dus nu ook in verhuur!

Campagnebeelden Nieuw Stalberg

Campagnebeelden Nieuw Stalberg

Campagnebeelden Hooghavezathe

Campagnebeelden Hooghavezathe

Campagne De Bron

Campagne De Bron

Roelofarendsveen ontwerpt massaal!

Roelofarendsveen ontwerpt massaal!

Bij het project De Oevers in Roelofarendsveen heeft Buro voor de Boeg ook de opdracht gekregen de ontwerpsessies vorm te geven. Deze bekende co-creatie sessies worden in de praktijk meestal gegeven aan groepen van 10 tot 30 man. Gezien de massale belangstelling in Roelofarendsveen is er een nieuw interactieconcept ontwikkeld waarmee we de bijna 100 ontwerpers alle ruimte konden geven voor een pers ...[Lees Meer]

Businesskavels Zevender vliegen weg!

Businesskavels Zevender vliegen weg!

De eerste fase van Businesskavels Zevender in Schoonhoven is bijna uitgegeven. Van de eerste 25 kavels zijn er nog twee beschikbaar. Een mooi resultaat in deze tijden. Het zegt natuurlijk veel over het ondernemend vermogen van Schoonhoven, de kwaliteit van de locatie en de betrokken partijen. En daar is Buro voor de Boeg er één van….

Een groen licht voor Nieuw Kortenoord

Een groen licht voor Nieuw Kortenoord

Vanaf de eerste schetsen in 2009 is Buro voor de Boeg betrokken bij Nieuw Kortenoord. Deze nieuwe woonwijk in Wageningen is voor Bouwfonds een mooi project. Fase na fase gaan succesvol in verkoop, en inmiddels wordt er volop gebouwd en gewoond. Dus tijd voor de volgende uitdaging: we maken van Nieuw Kortenoord de groenste wijk van Wageningen, van Gelderland… eh.. wie weet wel nog groener. En ...[Lees Meer]

Start verkoop Vogelenzang – Rhenen

Start verkoop Vogelenzang – Rhenen

Wonen aan een kraakheldere plas, aan de voet van de Grebbeberg, naast de Rijn in Rhenen. Ziehier de uitgangspositie…. Buro voor de Boeg ontwikkelde voor de woonwijk Vogelenzang (genoemd naar de voormalige kalkzandsteenfabriek) een positionering en verkoopcampagne. En daarbij hoort natuurlijk een start verkoop. En wat doe je om Rhenen hier op te attenderen? Een paar prettige, vrolijke, opvall ...[Lees Meer]

De Oevers van start…

De Oevers van start…

Op zaterdag 22 september heeft Roelofarendsveen voor het eerst kennisgemaakt met De Oevers. Tijdens de 'Veense Kermis' is het jeugdcorso voorzien van een unieke bijdrage van dit nieuwe centrumproject. Een unieke houten sloep (idee én productie Buro voor de Boeg) reed statig en vrolijk de complete route (met de opdrachtgever aan het stuur) en 3.000 toeschouwers hebben een vrolijke ge ...[Lees Meer]

Alles start met namen….

In het ontwikkelen van merknamen heeft Buro voor de Boeg een heldere visie, en een behoorlijk trackrecord. We noemen er een paar. Voor ING Real Estate (nu CBRE) ontwikkelde we 'Macaza', deze naam is een nieuw label voor 11.000 huurhuizen. 'Based-inn' is de nieuwe naam voor een gastvrij bedrijvenhotel met binnenkort een aantal vestigingen. Binnenkort start "Advocatenkantoor Nie ...[Lees Meer]

Campagnebeelden Westerlaantoren

Campagnebeelden Westerlaantoren

Nieuw logo De Oevers

Nieuw logo De Oevers

Door Heembouw en Hoorne Vastgoed zijn we geselecteerd voor de communicatie van het project De Oevers van Roelofarendsveen. Hier, in het prachtige groene hart, wordt een dorp voorzien van een nieuw dorpshart aan het water. Het water van prachtige, kristalheldere Oudhollandse poelen waar het prima wonen, vertoeven, zwemmen en schaatsen is. De lisdodde, een mooie oeverplant, heeft een duidelijke plek ...[Lees Meer]

Hoog, hoger, hoogst!

Hoog, hoger, hoogst!

De Westerlaantoren is op hoogte. En dit hoogtepunt is hoogst gepast gevierd, met de hoogst mogelijke gastvrijheid. Op de 17e verdieping waren ruim 200 gasten waaronder hoge ambtenaren en andere hoge heren… Buro voor de Boeg tekende voor de organisatie, communicatie en catering voor dit hooggeëerde publiek! 

Wageningen te buiten: Nieuw Kortenoord in volle vaart

Wageningen te buiten: Nieuw Kortenoord in volle vaart

Gelijk door met fase 2: dat was de reactie na het succes van fase 1. En zo geschiedde. Met gezwinde spoed is gewerkt aan de lancering van Nieuw Kortenoord fase 2. Spannend, dat wel, want nu is er ook keuze uit een aantal mooie tweekappers, zelfs vrijstaande woningen. Maar de reacties ter plaatse waren enthousiast, de opkomst groot. Op naar fase 3?

Vathorst, de kerende kansen

Natuurlijk, er zijn problemen in de woningmarkt. Daar weten we alles van. De afstand tussen vraag en aanbod, financieringsproblemen, de stilstand, de prijsvorming. Maar deze macro-factoren sluiten niet uit dat op micro-niveau er successen geboekt kunnen worden. En daar zijn we in Vathorst voor aan het werk. Een nieuwe kijk op een bestaande wijk. Discussies over drempels, kansen, dorperwtjes en nie ...[Lees Meer]

Nieuw Kortenoord geheel toegewezen!

Vergeet de oude ratio's, weg met de crisis, de nieuwe verkoophausse is begonnen. Voor Bouwfonds hebben we meegewerkt aan de start verkoop van Kortenoord. Ouderwets hectische klus, mooie woningen, goeie brochure, alles klopt. En dan is het gewoon mogelijk: 720 bezoekers op de start verkoop, en twee weken later is de eerste fase (bijna 100 woningen) in één keer toegewezen. Met nog ...[Lees Meer]

Businespark Zevender gestart

We zijn van start, het spel is op de wagen. Ondernemers in Schoonhoven kunnen binnenkort alle informatie verwachten. Allereerst zijn we van start gegaan met een mooie foto-shoot, en daarna snel door met de productie van alle middelen. Een mooi project, voor een mooie combinatie van klanten!

En het draait maar door…

Doorstomen, dat is het devies. Want we moeten vol aan de bak. Met veel aandacht en energie zijn we bij onze klanten flink in de weer. Binnenkort verschijnt Hoor&Wederhoor, het magazine van Het Gelders Orkest. Ook zijn we alweer volop bezig met de voorbereidingen van de nieuwe campagne voor 2011/2012. Voor Bouwfonds wordt hard gewerkt aan de verkoop van een prachtig woningbouwproject, de laatst ...[Lees Meer]

BOOOOOMING BUSINESS

BOOOOOMING BUSINESS

 Na een strategische pitch tussen 4 bureaus hebben Bouwfonds en ASR Vastgoedontwikkeling Buro voor de Boeg geselecteerd. Voor deze twee ervaren vastgoedpartijen zal Buro voor de Boeg de positionering verzorgen van bedrijventerrein Zevender in Schoonhoven: éen van de laatste opties om binnen de Krimpenerwaard serieus uit te breiden.

Campagnebeelden Valleipark Leusden

Campagnebeelden Valleipark Leusden

Campagnebeelden Zevender

Campagnebeelden Zevender

Nieuw Kortenoord: Wageningen te buiten!

Nieuw Kortenoord: Wageningen te buiten!

Bij de introductie van Nieuw Kortenoord was het ouderwets gezellig, en vooral druk! Onze opdrachtgever Bouwfonds had op zich wel hoge verwachtingen, maar deze werden links en rechts overtroffen. Ruim 1.100 consumenten hebben een bezoek gebracht aan het nieuwe informatiecentrum, en hebben zich uitgebreid laten informeren over de gehele nieuwe woonwijk. De maquette van 5 x 5 was maar net groot genoe ...[Lees Meer]

Nieuwe naam: Based Inn

Nieuwe naam: Based Inn

Met Based Inn wordt een nieuw flexibel kantoor concept ontwikkeld voor bedrijvenlocaties in heel Nederland. Based Inn krijgt daarmee toepassingen als Based Inn Hoogvliet, Based Inn Barendrecht. Daarnaast is de naam ook ontwikkeld voor allerlei nevendiensten… Based Inn Koeriers, Based Inn Vertaaldiensten, Based Inn Printshop e.d.

Nieuwste woningmerk van Nederland

Nieuwste woningmerk van Nederland

Buro voor de Boeg ontwikkelde voor ING Real Estate een nieuw woningmerk: Macaza.nl  Met dit merk krijgen de ruim 10.000 huurwoningen van ING een eigen gezicht. De Provada was het eerste podium waar de professionele vastgoedwereld kon kennismaken met dit typische Buro voor de Boeg product: conceptueel, herkenbaar en toekomstgericht!

Start verkoop Westerlaantoren zet Scheepvaartkwartier op zijn kop

Ruim 400 bezoekers zijn op tweede pinksterdag afgekoem op de start verkoop van de Westerlaantoren. Hiermee lijkt de belangstelling overweldigend. Er zijn immers slechts 45 appartementen beschikbaar. Bezoekers hebben in grote getalen gebruik gamaakt van de mogelijkheid de Westerlaantoren te bezoeken. Met de brochure in de hand, werden ter plaatse te appartementen uitgezocht. 

Residentie Hofvijver in verkoop

Residentie Hofvijver in verkoop

Een echte Haagse residentie, tegenover het torentje. De klassieke appartementen worden gerenoveerd en aangevuld met hedendaags comfort van een parkeergarage. Buro voor de Boeg begeleidde de start verkoop met passende luxe communicatie.

Woonstad Rotterdam: MX4

Buro voor de Boeg ontwikkelde een concept voor het nieuwe wonen in de Millinxbuurt in Rotterdam. Mx4, van top tot steen jouw huis. Lekker basic, lekker direct, lekker duidelijk. Kijk voor meer informatie op www.mx4.nl

Valleipark Leusden kiest Buro voor de Boeg

Voor Valleipark Leusden ontwikkelde Buro voor de Boeg een communicatiestrategie en concept. Samen met de gemeente Leusden kozen ontwikkelaars Heijmans en Heilijgers voor onze aanpak. De eerste middelen worden staan inmiddels in de startblokken

Westerlaantoren gestart

Westerlaantoren gestart

De pitch was al enige tijd gewonnen. Maar uiteindelijk moest er nog wel groen licht komen. En inmiddels wordt er volop gesleuteld. Het imposante karkas krijgt de komende 27 maanden een nieuwe invulling. 45 prachtige appartementen en 10 kantoorvloeren van 900 meter per stuk. Het kan niet anders of dit wordt de nieuwe hype in het Scheepvaartkwartier. Op de hoogte blijven: dat doen inmiddels velen vi ...[Lees Meer]

Nieuwe naam: Macaza

Voor ING Real Estate Investment Management (inmiddels CBRE Global Investors) heeft Buro voor de Boeg een nieuwe merknaam ontwikkeld. Op basis van strategisch onderzoek zijn een aantal conceptmatige ingangen gedefinieerd, op basis waarvan Macaza werd ontwikkeld. Met Macaza introduceert ING een nieuwe naam voor haar complete portefeuille huurwoningen.

Nieuwe naam: De weg naar Kralingen

Een nieuwe woonwijk op de grens van Rotterdam Crooswijk, maar duidelijk de wens om qua architectuur en bewoners te linken aan de succesvolle straten in Kralingen. Buro voor de Boeg ontwikkelde de naam “De weg naar Kralingen” om deze woonwijk in de markt te positioneren.