Vastgoedcommunicatie & gebiedscommunicatie

Meebouwen aan succes

Vastgoedcommunicatie in en vanuit Rotterdam

Een jarenlang bewezen en succesvol trackrecord in vastgoedcommunicatie. We hebben fraaie voorbeelden van marketing- en communicatiestrategieën uniek afgestemd op de locatie. Gericht op de toekomstige bewoners, ondernemers en natuurlijk ook bezoekers.
Onze conceptmatige aanpak vertalen we door in een unieke positionering met bijpassende communicatiemiddelen. Aangevuld met opvallende en creatieve evenementen en out-of-the-box acties. We werken voor diverse projectontwikkelaars, gemeentes, bouwers en makelaars aan doeltreffende vastgoedcommunicatie en gebiedsmarketing.

Gebiedscommunicatie in heel Nederland

In heel Nederland zijn we actief in gebiedsmarketing, overal verleggen we stenen. Van Wageningen tot Roelofarendsveen, van Nuenen tot Nijmegen, Elke keer weer kijken we vanuit de kracht van de plek naar authentieke elelementen. Waarbij we story-telling, contentmarketing en placemaking onderdeel maken van onze strategie. En een goede basis leggen voor langdurige campagnes en succesvolle relaties, verkopen en nieuwe opdrachten.

Mooie merken in vastgoed

We staan achter ambitieuze projecten zoals Der Boede (Vlissingen/Dishoek)De Oevers van Roelofarendsveen, Land van Winkel Abcoude, Hoef en Haag Vianen, Harderweide Harderwijk en Pier2 (Houthavens Amsterdam). Voor dynamische bedrijvenparken als Business Park Rotterdam The Hague Airport en commercieel vastgoed zoals OVGBuilding 026 Arnhem en Impact Vastgoed. Een groot aantal opdrachtgevers is inmiddels ambassadeur van ons buro. Door onze kennis van en ervaringen in vastgoedcommunicatie worden we met plezier voorgesteld bij nieuwe projecten. Zo bouwt Buro voor de Boeg aan een unieke positie in de wereld van vastgoedmarketing en vastgoedcommunicatie.

 

Wat doen we aan The City Garden?

Wat doen we aan The City Garden?

Eind maart presenteerden een pitch voor een prachtproject in Amstelveen. En we waren trots: bekijk presentatie design en campagne Amstelveen. En leuk dat we waren :-). We stuurden voor een meeting zelfs nog een paar bedrukte sjieke koekjes met het door ons ontworpen logo en naam: The Park. Maar het bleef lang stil.   Op 16 juli werden we door een tussenpersoon (niet opdrachtgever) gevraagd of ...[Lees Meer]

Samen Rotterdam transformeren

Samen Rotterdam transformeren

Buro voor de Boeg is partner van de gemeente Rotterdam voor het Transformatiecongres Rotterdam op 10 december a.s. in de Van Nelle Fabriek. Samen met de organisatoren zijn we verantwoordelijk voor de beleving ter plaatse voor ruim 250 vastgoedprofessionals. Bovendien hebben we speciaal voor dit congres het begrip ‘Transvermeerderen’ geïntroduceerd. De deelnemers gaan daarmee en met de ...[Lees Meer]

Strategisch communiceren met omgevingen

Als communicatiebureau zijn we bij een aantal projecten ook verantwoordelijk voor het Strategisch Omgevings Management. Mooie klussen en zorgvuldig werk. Dankzij onze ervaring en kennis zijn we in staat actoren en belangen snel in kaart te brengen. Waarbij we niet nodeloos ingewikkeld doen, en de doelstelling is om te kijken waar we verwachtingen van omgevingen kunnen overtreffen. En als er weerst ...[Lees Meer]

De betaalbare huizen van Woonbron Makelaars

De betaalbare huizen van Woonbron Makelaars

Op 3 oktober aanstaande neemt Woonbron Makelaars deel aan de landelijke open huizen route. Woonbron Makelaars heeft ruim 200 woningen vanaf € 298 per maand te koop in Delft, Dordrecht, Rotterdam en Spijkenisse. Om tussen al het open huizen dag communicatiegeweld uit te springen hebben wij het open huis van Woonbron Makelaars omgedoopt tot ‘de betaalbare huizen route’. Met een actiemati ...[Lees Meer]

Harderweide krijgt vorm

Harderweide krijgt vorm

Voor Drielanden-West wonnen we de pitch. Dat wist u al. Inmiddels, twee maanden later, hebben we het concept opgeleverd, de fotoshoot gerealiseerd en is de nieuwe naam bekend. Drielanden-West wordt gepositioneerd onder de nieuwe naam: Harderweide. Mooie klus voor Slokker Vastgoed, BPD (v/h Bouwfonds) en de gemeente Harderwijk.

Website Macaza in het nieuw

Website Macaza in het nieuw

Voor Macaza, het mooie huismerk van CBRE Global investors voor huurwoningen, heeft Buro voor de Boeg het UX- en webdesign van www.macaza.nl onlangs een volledige make-over gegeven. Hierdoor is de site weer helemaal up-to-date met een responsive design. Sinds de start van Macaza is Buro voor de Boeg nauw betrokken bij dit woonmerk. De merk- en conceptontwikkeling zijn door Buro voor de Boeg in huis ...[Lees Meer]

Huren in Veemarkt

Huren in Veemarkt

Bouwinvest bouwt als enige huurwoningen op het Veemarkt terrein in Utrecht. Deze gewilde wijk in Utrecht-Oost lijkt in niets meer op de oude veilinghallen, daar waar ooit de koeien over Nederland en de tweedehands-auto’s over Europa werden verspreid. Dus alle kans voor een opvallende campagne… Alle kansen voor huurders in Utrecht!

Positionering Middenwillens Gouda

Positionering Middenwillens Gouda

Voor Janssen de Jong Projectontwikkeling weer aan het werk gegaan. Een mooi project in Gouda; Middenwillens. Met een passende positionering en klassieke vormgeving van Buro voor de Boeg…  Advertenties, banners, banieren, brochures… Drukke start verkoop, veelbelovend!

Pitch Drielanden-West gewonnen

Pitch Drielanden-West gewonnen

Na een uiterst leuke presentatie hebben we de volgende dag goed nieuws gekregen: we gaan een nieuwe groene, Veluwse wijk in Harderwijk positioneren. Samen met de samenwerkende partijen (BPD, Slokker Vastgoed en de Gemeente Harderwijk) worden snel stappen gemaakt voor Drielanden-West. Leuke klus dus!

Wonen in het Land van Winkel

Wonen in het Land van Winkel

We werken al even aan de gebiedscommunicatie, maar zijn nu ook van start gegaan de communicatiemiddelen voor de woningen. We wisten het al, maar de bevestiging is er: wat is het dadelijk toch prachtig wonen in het Land van Winkel. De eerste fase woningen zijn in verkoop: de Baronie is een schitterend wooneiland geïnspireerd op de adellijke landgoederen van weleer. Met appartementen in het Landhuis ...[Lees Meer]

Co-creatie met Woonstad

Co-creatie met Woonstad

Woonstad selecteerde Buro voor de Boeg in een pitch voor de communicatie en begeleiding Paradijshof in Crooswijk. Hier zullen 45 woningen samen met toekomstige bewoners worden ontwikkeld. De ervaring met dit soort processen, de Rotterdamse aanpak en de creatieve vertaling gaven de doorslag…

Positionering Waal

Positionering Waal

Waal is voor ons een oude bekende. We kennen ze nog van voor dit prachtige logo. En voor steeds meer partners is Waal een uiterst respectabele, innovatieve bouwer met een uitstekende reputatie. Natuurlijk met alle hedendaagse lean- en BIM-technieken, maar veel meer met een visie: zonder keurslijf van een conceptwoning tóch een zeer concurrerende prijs: en voor iedereen helemaal op maat. En dat ver ...[Lees Meer]

Verwelius = bouwen = Buro voor de Boeg

Verwelius = bouwen = Buro voor de Boeg

We komen in onze projecten diverse samenwerkingspartners tegen. Dat is één van de leuke aspecten van ons vak. En wat nog leuker is: vanuit die samenwerkingen ontstaan ook weer nieuwe verbintenissen, zoals met Verwelius. Deze prachtige bouwer/ontwikkelaar/belegger heeft ons gevraagd mee te denken bij de herpositionering van een woningbouwproject… Zo zien we dat graag, dat doen we graag!

Pitch Houthavens gewonnen

Pitch Houthavens gewonnen

Een mooie uitdaging in Amsterdam… Daar waar reclameland in Amsterdam de Houthavens al lang heeft gevonden als vestigingsplek, moet de woonconsument dat nog maar doen. En dat is een mooie taak voor Buro voor de Boeg. In een pitch hebben we onze visie gepresenteerd aan BPD (Bouwfonds Property Development) en Ymere. En die pitch hebben we dus gewonnen :-).

Aan de slag voor Woonbron Makelaars

Aan de slag voor Woonbron Makelaars

We zijn door Woonbron Makelaars gevraagd mee te denken: en dat hebben we gedaan. We gaan meewerken aan de verkoop van ruim 600 bestaande huurwoningen in Rotterdam, Dordrecht, Delft en Spijkenisse voor diverse doelgroepen. Allemaal woningen van goede komaf. Een mooie uitdaging, we hebben er zin in!

Een wijk vol energie in Wilnis

Een wijk vol energie in Wilnis

Voor Bouwmaatschappij Verwelius en gemeente De Ronde Venen ontwikkelde Buro voor de Boeg de nieuwe naam, huisstijl en het communicatieconcept voor het nieuwbouwplan Marickenzijde in Wilnis. De nieuwe naam werd, met een knipoog naar het verleden van het gebied: De Maricken. Deze nieuwe woonwijk geeft nieuwe energie aan het dorp Wilnis, de inwoners en de nieuwe bewoners. Symbool voor deze energie is ...[Lees Meer]

50 uur in de rij voor een kavel in Abcoude

50 uur in de rij voor een kavel in Abcoude

De verkoop van de eerste 10 vrije kavels voor de nieuwe wijk Land van Winkel in Abcoude is woensdag 14 januari gestart volgens het systeem ‘wie het eerste komt…’. Reden voor de eerste vijf potentiële kopers om zich al op maandagochtend 12 januari om 6 uur te melden bij het gemeentehuis in Mijdrecht. Gemeente De Ronde Venen had een leeg kantoorpand ter beschikking gesteld voor de wachte ...[Lees Meer]

Werk aan de Winkel

Werk aan de Winkel

Door Janssen de Jong Projectontwikkeling en de gemeente De Ronde Venen is Buro voor de Boeg, na een pitch, gekozen voor de gebiedscommunicatie van ‘de Winkelbuurt’. De nieuwe, groene woonwijk in Abcoude. We hebben deze wijk inmiddels omgedoopt tot het meer aansprekende ‘Land van Winkel’. Naast twee opvallende campagnebeelden, met een reiger en een haas in de hoofdrol, reali ...[Lees Meer]

In de rij voor een woning in De Oevers

In de rij voor een woning in De Oevers

Afgelopen zaterdag (1 november) is de verkoop van fase 3 van nieuwbouwwijk De Oevers van Roelofarendsveen van start gegaan. Het verkoopevenement werd zeer goed bezocht. De eerste bezoekers stonden zelfs al om 08.00 uur met een thermosfles koffie voor de deur, om er zeker van te zijn de woning van hun voorkeur te kunnen reserveren! Bezoekers hebben dan ook volop gebruik gemaakt van de mogelijkheid ...[Lees Meer]

De Oevers naar de volgende fase

De Oevers naar de volgende fase

De woningverkoop in de nieuwbouwwijk De Oevers van Roelofarendsveen verloopt zeer vlot. De eerste twee fases zijn al in aanbouw. Tijd voor alweer de volgende fase met in totaal 36 herenhuizen, villa’s en vrije kavels. Ook de hoogste tijd voor de volgende fase van de website, want met zo’n divers woningaanbod in verschillende fases kun je zomaar het overzicht verliezen. Daarom realiseer ...[Lees Meer]

Nieuwe opdrachtgever: Bouwmaatschappij Verwelius

Nieuwe opdrachtgever: Bouwmaatschappij Verwelius

Samen met gemeente De Ronde Venen zocht Bouwmaatschappij Verwelius een partner in vastgoedcommunicatie voor een ambitieuze woonwijk in het groene hart, net onder de ‘rook’ van Amsterdam. In de pitch heeft Buro voor de Boeg zijn visie gegeven op plek, de doelgroep, de kernwaarden, de naamgeving en communicatiestrategie. Altijd weer leuk om ons in te vreten in een locatie, te zoeken naar ...[Lees Meer]

Campagnebeelden Koningsdaal

Campagnebeelden Koningsdaal

Nieuwe opdracht: Winkelbuurt Abcoude

Nieuwe opdracht: Winkelbuurt Abcoude

In een pitch van vier naar twee naar uiteindelijk één communicatiebureau is Buro voor de Boeg gekozen voor de communicatie rondom de nieuwbouwwijk ‘Winkelbuurt’ in Abcoude. En natuurlijk zat daar ook direct een uitdaging… Wonen bij de winkels? Nee, zeker niet… De Winkel is één van de prachtige oud-Hollandse stroompjes die rond Abcoude meanderen. En in die polders ontstaat e ...[Lees Meer]

200 Ondernemers ontbijten op de luchthaven

200 Ondernemers ontbijten op de luchthaven

De ontwikkelingen op Rotterdam The Hague Airport zijn veelomvattend. Nieuwe infrastructuur, nieuwe airlines, nieuwe toegangsweg, nieuw hotel, nieuw restaurant aan de startbaan, nieuwe huurders… Afijn: genoeg redenen gastheer te zijn van het Ondernemersontbijt Rotterdam. Met als hoofdgasten burgemeester Aboutaleb en de directeuren van Rotterdam The Hague Airport en Schiphol Real Estate. 200 o ...[Lees Meer]

Start verkoop Handelskade

Start verkoop Handelskade

De brochures zijn af, de panelen gedrukt, de maquette is binnen, en het publiek ook! Op woensdag 11 juni is de aftrap geweest voor de verkoop van Handelskade. Natuurlijk met een gewone site, maar juist ook met een virtuele beleving waarin het heerlijk zoeken en neuzen is naar het juiste appartement, de juiste plattegrond, het mooiste uitzicht… Werelds wonen in Nijmegen krijgt hiermee een pra ...[Lees Meer]

Provada meets Fred & Kelly

Provada meets Fred & Kelly

Om Business Park Rotterdam The Hague Airport als vestigingslocatie onder de aandacht te brengen doen we natuurlijk de zaken die u mag verwachten… En soms ook iets meer. Zo hebben we FlyKelly opgericht, de luchtvaartmaatschappij van Kelly (met geld van haar moeder). En samen met haar partner/piloot Fred hebben ze voor ons ook de Provada bezocht, ’s lands grootste (en enige) vastgoedbeur ...[Lees Meer]

Huisstijl en site Impact Vastgoed

Huisstijl en site Impact Vastgoed

Wanneer twee ambitieuze Rotterdamse vastgoedbedrijven de krachten bundelen dan hoort daar een passende huisstijl en website bij. Die hebben we dus ontwikkeld… Een nieuwe identiteit en een complete website. En dat alles in een rap tempo: één sprint van 2 weken… ook dat kan binnen een flexibel buro. Kijk voor het resultaat op www.impactvastgoed.nl

Nieuwe luchtvaartmaatschappij: Fly Kelly

Nieuwe luchtvaartmaatschappij: Fly Kelly

Beetje out-of-the-box moet af en toe kunnen. 🙂 Dus hebben we speciaal voor Business Park Rotterdam The Hague Airport een luchtvaartmaatschappij opgericht: Fly Kelly. Kelly is samen met haar piloot Fred ingeschakeld om het businesspark onder de aandacht te brengen van ondernemers. En dat doen ze… zoals op de Provada. Maar er komen meer momenten dat nietsvermoedende, netwerkende ondernemers op ...[Lees Meer]

Campagnebeelden Handelskade

Campagnebeelden Handelskade

Bouwfonds scheept Handelskade Nijmegen in bij Buro voor de Boeg

Bouwfonds scheept Handelskade Nijmegen in bij Buro voor de Boeg

Nijmegen werkt aan een andere relatie met de Waal. Van vijand en gevaar tot vriend en genieten. Andere kades, nieuwe rivierbeddingen, prachtige bruggen en nieuwe woongebieden aan het water. Bouwfonds is als eerste gestart met Handelskade in Waalfront: hier zijn ruim 500 appartementen voorzien voor diverse doelgroepen. Buro voor de Boeg is met groot enthousiasme en voortvarendheid gekozen om de pos ...[Lees Meer]

Visie Waalfront Nijmegen fase 2

Naast de start van onze werkzaamheden voor Handelskade zijn we ook gevraagd een visie te geven op één van de andere woongebieden. Hierbij hebben we meerdere, nauw samenwerkende, opdrachtgevers. Het was een mooie klus, we zijn een beetje verliefd op Nijmegen en de eerste presentatie is inmiddels gegeven. Bent u ook zo benieuwd naar de uitkomst?  

Website De Oevers in het nieuw

Website De Oevers in het nieuw

Na een succesvolle verkoop van fase 1 in De Oevers van Roelofarendsveen is onlangs fase 2 in verkoop gegaan. Met diverse herenhuizen, appartementen en penthouses. Door de uitbreiding van de woninginformatie was de website toe aan een flinke update. Buro voor de Boeg ontwierp en realiseerde (wederom) deze vernieuwde website voor Heembouw en Hoorne Vastgoed.

Appartementen in De Oevers

Appartementen in De Oevers

Op zaterdag 15 maart start de verkoop van Fase 2 in De Oevers. Dit plan in Roelofarendsveen is inmiddels in aanbouw, en de wens van velen wordt nu ingevuld: een mooi appartement of penthouse aan het water. In alle co-creatie sessies was dit een duidelijke vraag, en deze krijgt 15 maart dus een passend antwoord. Buro voor de Boeg realiseerde hiervoor alle communicatiemiddelen.

De Oevers van Roelofarendsveen steken van wal

De Oevers van Roelofarendsveen steken van wal

Het woningproject 'De Oevers' is nu echt van start. Dankzij de ouderwetse voorverkoop van 70% is het bouwbesluit genomen. Vanaf de start is Buro voor de Boeg betrokken bij dit mooie project. Niet alleen de doelstelling in verkoop waren ambitieus, ook de ontwikkelmethode. Veel input, inspraak, inzcht vanuit de toekomstige bewoners. En veel vrijheid in bouwen. Met het bouwbesluit is nu ...[Lees Meer]

Stewardess bezoekt makelaars Rotterdam, Den Haag en Amsterdam

Stewardess bezoekt makelaars Rotterdam, Den Haag en Amsterdam

De kwaliteit van Rotterdam The Hague Airport als vestigingslocatie: die communicatiedoelstelling is bij ons neergelegd. Met brochures, (mobiele) website, social media en outdoor geven we die doelstelling een antwoord. En deze week ook via persoonlijk contact… Omdat niet alle BOG makelaars aanwezig konden zijn bij de start van de campagne zochten we ze persoonlijk op. Elke makelaar ontving va ...[Lees Meer]

Business Park Rotterdam The Hague Airport van de grond

Business Park Rotterdam The Hague Airport van de grond

Business Park Rotterdam The Hague Airport biedt een mooie upgrade in huisvesting aan ambitieuze ondernemers. Alle voorzieningen, die je als ondernemer wenst, zijn voorhanden. Er is al een aantal gebouwen verhuurd of per direct beschikbaar. Dat verdient een gevleugelde campagne. Buro voor de Boeg ontwikkelde het creatieve concept en realiseert alle communicatiemiddelen. Van huisstijl, brochure en o ...[Lees Meer]

Campagnebeelden Building026

Campagnebeelden Building026

Woninginteresse omhoog met Facebook en Google

Woninginteresse omhoog met Facebook en Google

Voor het woningbouwproject De Oevers heeft Buro voor de Boeg, met inzet van Facebook (pagina en ads) en Google Adwords, een grote database opgebouwd van potentiële kopers. Het is goed te zien dat de online activiteiten een groot bereik en oprechte betrokkenheid genereren. Ook de kwaliteit van de respons blijkt boven verwachting. Dat bleek ook uit de belangstelling tijdens de open dag op 15 se ...[Lees Meer]

Mobiele site voor De Oevers

Mobiele site voor De Oevers

Voor zoeken en vinden en social media wordt steeds vaker de smartphone gebruikt.  Dat merkten we ook bij de website van het nieuwbouwproject De Oevers van Roelofarendsveen. Daarom hebben we een mobiele versie (bekijk op je smartphone) van de site gerealiseerd. Met integratie van YouTube, Issuu en Google Maps. En direct telefonisch contact met de makelaar.

Succesvolle start van De Oevers

Succesvolle start van De Oevers

Op 22 juni 2013 was de start verkoop van De Oevers: een sfeervol, overdekt evenement. Ondanks het ietwat regenachtige karakter, en daar overdrijven we niks mee, was het een groot succes. Voor aanvang hebben we kennis gemaakt met de kopers van het eerste uur. Zij hebben ons geholpen met het ontwerp, en het enthousiasme ook direct omgezet in daden. De eerste 25 huizen zijn inmiddels gereserveerd. Na ...[Lees Meer]