Merkontwikkeling

Koopgoot Rotterdam genomineerd voor NRW Marketingprijs 2018

koopgoot rotterdam

We werken voor succes. Niet voor de prijzen. Maar als een trotse opdrachtgever CBRE GI je vraagt de nieuwe campagne Koopgoot – Verrassend Rotterdams in te zenden voor de NRW Marketingprijs 2018 dan doen we dat uiteraard. En als we alles op een rij zetten, dan zijn we natuurlijk zo trots als een pauw met zeven ringen. Ofzoiets. En nu blijkt onze inzending ook bij de jury verheugde, blije en/o ...[Lees Meer]

Nieuw cultuurnetwerk: Cultureon

cultuurnetwerk

In samenwerking met de Creatiekrachtcentrale, van businesspartner Johan Boonekamp, heeft Buro voor de Boeg een nieuw merk voor een nieuw cultuurnetwerk ontwikkeld: Cultureon. Naamgeving, look-and-feel en beeld. Dit merk zal de vaandeldrager worden van een netwerk van cultuurprofessionals en -instellingen die met elkaar de kwaliteit van en inventiviteit in de cultuursector willen borgen en verhogen ...[Lees Meer]

Een gezonde visie op GGD Rotterdam Rijnmond

Een gezonde visie op GGD Rotterdam Rijnmond

De merknaam GGD staat voor onafhankelijk, kundig, algemeen en gezond. Voor sociaal-medische vraagstukken die ons allen aangaan is de GGD de vraagbaak, de achtervang en de organisatie die kan optreden. Dit merk krijgt, met Buro voor de Boeg, in Rotterdam een communicatiepartner die een actievere rol online organiseert. Social media, community- en contentmanagement zijn o.a. taken die we mogen gaan ...[Lees Meer]

De kern van de zaak in vastgoedrendement

Niet over alle opdrachten kunnen we luchtig en open communiceren. Maar het feit dat we in de wereld van het vastgoed geen onbekende zijn geeft ons soms mooie kansen en opdrachten. Zo zijn we nu voor een vastgoedbelegger aan het zoeken naar de kern van de zaak. Daar houden we het even bij.

WEST507: the buildup

WEST507: the buildup

Een bijzonder pand aan de Westzeedijk in Rotterdam: WEST507. Vroeger gestart als ‘handelscentrum’, lang in gebruik geweest voor diverse kantoorfuncties en nu het voorbeeld van een transformatie naar bijzondere lofts en appartementen. Eén van de speerpunten van de gemeente Rotterdam. Op 15 oktober 2017 is de pre-sale, een event waar voor het eerst kennisgemaakt kan worden met de plannen ...[Lees Meer]

De marketing van de Haaievinnen

De marketing van de Haaievinnen

Voor property- en assetmanager Mayfield zijn we aan de slag met de vier iconische ‘vinnen’ aan de voet van de Van Brienenoordbrug. Prachtige plek, fantastische renovatie, heerlijke plek voor ambitieuze ondernemers die de kwaliteit, bereikbaarheid, services en de iconiciteit waarderen. Oh ja… de naam was Solaris. Wist u niet? Geeft niet. We komen met een nieuwe positionering, naam ...[Lees Meer]

Transformatie Oceaanhuis naar West507: Buro voor de Boeg!

Transformatie Oceaanhuis naar West507: Buro voor de Boeg!

Aan de Westzeedijk nummer 507 staat Het Oceaanhuis. Een imposant kantoorgebouw, ooit gebouwd voor de firma R.S. Stokvis. Historische merken zijn hier gemaakt en geboren. Zoals Erres (R.S.) Radio’s en Fasto (Fa. Stokvis). Maar ook de Solex is hier in grote getalen gebouwd. Na een tweede leven als kantoorgebouw, ligt de toekomst nu in wonen. Na een pitch is gekozen voor onze visie op deze tran ...[Lees Meer]

SEDOS kiest voor Buro voor de Boeg

SEDOS kiest voor Buro voor de Boeg

Voor een project in Noordwijk heeft projectontwikkelaar Sedos gekozen voor Buro voor de Boeg. De begin van een samenwerking: we starten met de postkantoorlocatie in Noordwijk zelf. Maar er zijn ambitieuze plannen!

Woonbron Makelaars brengt ondernemersdromen dichtbij

Voor Woonbron Makelaars dachten we mee over het aanbod bedrijfspanden (kantoren, winkels en opslagruimtes) in Delft, Dordrecht, Rotterdam en Spijkenisse voor lokale helden, mooie ondernemers en maatschappelijke instellingen. Voor deze verhuurcampagne ontwikkelden we een testimonial-campagne met echte ondernemers in the picture. Prachtige verhalen mooi in beeld gebracht. De campagne is nu zichtbaar ...[Lees Meer]

Sylva’s Bos: uniek wonen in Schaarsbergen

Sylva's Bos

Een nieuwe klant aan het firmament: The Dutch Housing Company. Deze kleine ontwikkelaar heeft grootse plannen. Waaronder in Schaarsbergen. Samen keken we naar de plek, de mogelijkheden en de omgeving. Voor dit plan adviseren we niet alleen in verkoopmarketing, maar ook het traject daarvoor. We willen graag de omgeving op een mooie manier laten weten dat het plan Sylva’s Bos past binnen alle ...[Lees Meer]

Nieuw bedrijf: Techniglaz

Techniglaz

Lijkt dat niet een beetje op Hermans Techniek? Klopt! Hoe origineel is dat? Niet origineel, wel slim strategisch. Beide ondernemingen zijn namelijk zusters. Het stoere Hermans Techniek (stevige stalen pijpen) heeft een elegant, frivool zusje gekregen: Techniglaz. Voor alle architecten en constructeurs biedt Techniglaz oplossingen in glas. Van zonnecellen tot gehard. Van niet spiegelend tot geheel ...[Lees Meer]

Hermans Techniek in nieuwe jas…

Hermans Techniek

Voor het mooi familiebedrijf Hermans Techniek in Bergschenhoek hebben we een gehele nieuwe ambitieuze uitstraling neergezet. De leverancier van geïsoleerde pijpen voor in verwarmings- en koelingssystemen is uitgegroeid tot een totaalleverancier, inclusief buffervaten en warmtewisselaars. Een prachtig nieuw logo is de basis voor de nieuwe stijl.

We hebben de Hofpas

Hofpas

Een nieuw initiatief in Den Haag, we verbinden ondernemers in de buurt met lokale klanten. De Hofpas, Liever lokaal. We ontwikkelden de naam, de look, feel, de tone-of-voice en nu ook de middelen. Mooie samenwerking tussen verschillende partijen, mooie resultaten!

Nieuw lokaal Hoffelijk initiatief

Nieuw lokaal Hoffelijk initiatief

Voor twee sociaal bewogen instellingen in Den Haag heeft Buro voor de Boeg het concept en de vormgeving van een lokale voordeel pas opgepakt. Doelstelling is om met deze pas een waardevolle aanvulling te zijn voor de buurteconomie. Mooi uitgewerkt tot en met het design van winkelmateriaal, app, etc. Mooie klus voor Buro voor de Boeg!

Weer Rotterdams icoon bij Buro voor de Boeg: Bar Brasserie Engels.

Weer Rotterdams icoon bij Buro voor de Boeg: Bar Brasserie Engels.

Bar Brasserie Engels is geheel vernieuwd. Maar dat weet nog lang niet heel Rotterdam. Dus gaan we daar wat aan doen. Dit horeca-concept (van de Vermaat Groep) heeft van Buro voor de Boeg een extra Rotterdams-Engels jasje gekregen. En da’s leuk, en dat werkt. Zeker ook als we het concept mogen doorvoeren tot op de menu-kaart… Buro voor de Boeg en Engels zullen samen dit concept de komen ...[Lees Meer]

Schiphol Cargo: de beste Pharma-route

Schiphol Cargo: de beste Pharma-route

Dat Schiphol één van ’s werelds beste luchthavens is, moge duidelijk zijn. Maar het voordeel bij Cargo is nog een stukje groter. Ze zijn daar gewoon slimmer :-). Nu weer de speciale Pharma-routing. Waar maatschappijen, expediteurs, afhandelaars, douaniers en klanten gezamenlijk de medicijnen gekoeld, beveiligd én snel verwerken. En dat is een slimme zet, en dat vraagt om een leuk concept: En ...[Lees Meer]

Rebranding Van der Hoek Makelaars

Rebranding Van der Hoek Makelaars

Het merk Van der hoek Makelaars is door Buro voor de Boeg opgepakt en in een nieuwe stijl gebracht. gebaseerd op de authentieke kernwaarden, de grote ervaring en lokale kracht van deze makelaar in Voorne-Putten. Deze makelaars zijn de favoriete keuze voor woningverkopers, en die positie zullen ze met de nieuwe huisstijl en site ook blijven houden! www.vanderhoekmakelaars.nl

Nieuwe klant: Schiphol Cargo

Nieuwe klant: Schiphol Cargo

Door Schiphol Group zijn we ingeschakeld om Schiphol Cargo te voorzien van een nieuwe impuls en positionering. Als eerste uiting zal een beursstand worden gerealiseerd in Shanghai. Voorzien van een nieuw conceptbeeld en positionering van Buro voor de Boeg!

Pitch BPD gewonnen!

Bouwfonds Hoevelaken

Samen met onze collega’s van FPW Eindhoven hebben we bij BPD een prachtige klus gewonnen. De transformatie van de gronden naast Huize Hoevelaken naar Woonpark Hoevelaken. Voor deze prominente klus hebben ze gewoon de beste mensen om zich heen verzameld, en de klus aan een samenwerkingsverband gegund. Samen met FPW Eindhoven doen we dus de totale klus, waarbij Buro voor de Boeg zich meer conc ...[Lees Meer]

Weespersluis is mooie naam

Weespersluis is mooie naam

Voor BPD Ontwikkeling, Adriaan van Erk, AM, Ymere, Blauwhoed en Van Wijnen Groep mochten we een visie geven op de communicatie voor Bloemdalerpolder. Verwarrend, want het is een nieuw woongebied naast Weesp. De door ons voorgestelde naam Weespersluis met bijbehorende domeinnaam is uiteindelijk gebruikt. Mooi toch? Passende namen, mooie namen, strategische namen, daar kunnen we zo gelukkig van word ...[Lees Meer]

Jaarverslag ASVB in de maak

Jaarverslag ASVB in de maak

Begin maart een jaarverslag publiceren? Voor 19 innovatieve bouwbedrijven? Daar heb je natuurlijk Buro voor de Boeg voor nodig, maar moet je als club ook wel uiterst effectief georganiseerd zijn. Lean en mean, slim en snel. Voor ASVB doen we nu de exercitie, begin maart gereed, online en al! En wie weet waar de samenwerking tussen ASVB en Buro voor de Boeg allemaal toe kan leiden… Want u ken ...[Lees Meer]

Stand voor Waal op Provada

Stand voor Waal op Provada

Al sinds 2007 is Buro voor de Boeg nauw verbonden met Waal en haar verschillende Provada-stands. En natuurlijk ook als adviseur voor alle communicatie er omheen. Voor 2016 staan de plannen alweer klaar… Het wordt weer een mooi verhaal. Want Waal bouwt als geen ander!

Findio Woonwens goed terecht gekomen

Voor het nieuwe merk ‘Findio, voor Lenen‘ ontwikkelden we de online campagne ‘De boom in met je woonwens’. En met een overweldigende meerderheid van stemmen is de woonwens van Imke uitgeroepen tot winnaar. Voor het nieuwe groepshuis voor 10 jongeren met een lichte beperking komt er dankzij de wooncheque van € 10.000 een prachtige, éxtra mooie keuken!

Commercials Rosada

Voor Rosada ontwikkelden we voor 2016 een serie online-video commercials die we op diverse platformen programmeren. Youtube, UItzending Gemist, Kijk, RTL XL en andere innovatieve mogelijkheden. Zo kunnen we de kwaliteit en de merken van Rosada Fashion Outlet in beeld brengen. Voor 2016 staan diverse runs op de planning, en uiteraard worden de resultaten nauw gemonitored. De eerste resultaten (CTR, ...[Lees Meer]

Serious game in ontwikkeling

Al een tijdje ligt ie op de plank: ons concept voor een serious game, met bijbehorend platform. Mobile, desktop en app. En we zijn gestart met de ontwikkeling hiervan. Daarbij zijn we op verschillende aspecten aan het werk. User experience, competition design en het uitwerken van diverse niveaus. Daarnaast vraagt dit platform ook om een businessmodel. Ook daar wordt aan gewerkt.

Nieuw logo Rosada

Nieuw logo Rosada

Voor Rosada ontwikkelde Buro voor de Boeg niet alleen diverse campagne concepten, positioneringen en online & social campagnes: in de pitch was ons nieuwe logo zeker één van de redenen waarom we zijn gekozen. En dat logo is nu ingezet, in de opmaat naar de uitbreiding van het centrum. En dat ziet er prachtig uit!

Wat doen we aan The City Garden?

Wat doen we aan The City Garden?

Eind maart presenteerden een pitch voor een prachtproject in Amstelveen. En we waren trots: bekijk presentatie design en campagne Amstelveen. En leuk dat we waren :-). We stuurden voor een meeting zelfs nog een paar bedrukte sjieke koekjes met het door ons ontworpen logo en naam: The Park. Maar het bleef lang stil.   Op 16 juli werden we door een tussenpersoon (niet opdrachtgever) gevraagd of ...[Lees Meer]

Harderweide krijgt vorm

Harderweide krijgt vorm

Voor Drielanden-West wonnen we de pitch. Dat wist u al. Inmiddels, twee maanden later, hebben we het concept opgeleverd, de fotoshoot gerealiseerd en is de nieuwe naam bekend. Drielanden-West wordt gepositioneerd onder de nieuwe naam: Harderweide. Mooie klus voor Slokker Vastgoed, BPD (v/h Bouwfonds) en de gemeente Harderwijk.

Huren in Veemarkt

Huren in Veemarkt

Bouwinvest bouwt als enige huurwoningen op het Veemarkt terrein in Utrecht. Deze gewilde wijk in Utrecht-Oost lijkt in niets meer op de oude veilinghallen, daar waar ooit de koeien over Nederland en de tweedehands-auto’s over Europa werden verspreid. Dus alle kans voor een opvallende campagne… Alle kansen voor huurders in Utrecht!

Positionering woonmerk en -winkel

Positionering woonmerk en -winkel

Voor Het Stylinghuis hebben we een nieuw merk ontwikkeld, een label. Onder HSH is een compleet assortiment meubelen en accessoires beschikbaar, ook online. Daarbij krijg je ook nog echt advies, kom daar nog eens om. Een nieuwe winkel, een nieuw merk, dat is leuk werk!

Positionering Waal

Positionering Waal

Waal is voor ons een oude bekende. We kennen ze nog van voor dit prachtige logo. En voor steeds meer partners is Waal een uiterst respectabele, innovatieve bouwer met een uitstekende reputatie. Natuurlijk met alle hedendaagse lean- en BIM-technieken, maar veel meer met een visie: zonder keurslijf van een conceptwoning tóch een zeer concurrerende prijs: en voor iedereen helemaal op maat. En dat ver ...[Lees Meer]

Verwelius = bouwen = Buro voor de Boeg

Verwelius = bouwen = Buro voor de Boeg

We komen in onze projecten diverse samenwerkingspartners tegen. Dat is één van de leuke aspecten van ons vak. En wat nog leuker is: vanuit die samenwerkingen ontstaan ook weer nieuwe verbintenissen, zoals met Verwelius. Deze prachtige bouwer/ontwikkelaar/belegger heeft ons gevraagd mee te denken bij de herpositionering van een woningbouwproject… Zo zien we dat graag, dat doen we graag!

Pitch Houthavens gewonnen

Pitch Houthavens gewonnen

Een mooie uitdaging in Amsterdam… Daar waar reclameland in Amsterdam de Houthavens al lang heeft gevonden als vestigingsplek, moet de woonconsument dat nog maar doen. En dat is een mooie taak voor Buro voor de Boeg. In een pitch hebben we onze visie gepresenteerd aan BPD (Bouwfonds Property Development) en Ymere. En die pitch hebben we dus gewonnen :-).

Nationaal event Trombosestichting

Nationaal event Trombosestichting

Voor de Trombosestichting hebben we (strategisch en creatief) meegedacht bij de realisatie van een spraakmakend nationaal event. Er moet nog behoorlijk wat water door het IJsselmeer stromen, maar de voortekenen zijn gunstig. Met samenwerkende partijen als Spieren voor Spieren, Fonds Gehandicaptensport, Rijkswaterstaat en de betrokken provincies is het alleen nog zaak de minister te overtuigen. En ...[Lees Meer]

Nieuwe naam: Welthuis

Nieuwe naam: Welthuis

Zorginstelling Vierstroom heeft als strategische visie gekozen voor het ´thuiswonen´. Met thuishulpen, verpleegkunidgen en allerlei andere technische hulpmiddelen en diensten maakt Vierstroom het mogelijk zelfstandig thuis te blijven wonen: gelukkig in je eigen omgeving. Voor de 16 verzorgingstehuizen werd daarom door Buro voor de Boeg een nieuw merk ontwikkeld: ‘Welthuis’. Met dit beg ...[Lees Meer]

Farmel, Diary Business

Farmel, Diary Business

We berichtten u al eerder: ons nieuwe merk in het witte melklandschap. Met 'Farmel, diary business' ontwikkelden we een Europese merknaam, logo én communicatiestijl waarmee we in B2B en B2C onderscheidend aanwezig kunnen zijn. 

Campagne De Bron

Campagne De Bron

Nieuw logo voor merk in melk

Nieuw logo voor merk in melk

Naast de naam Farmel ontwikkelde Buro voor de Boeg ook een nieuw logo voor dit merk. Het logo symoliseert de wereldwijde handen in meld in drie melksoorten: de oplettende kijker zietr niet alleen een wereldbol maar ook een koe, geit en schaap.

Met goed gevolg

Met goed gevolg

Als Tence Inzetbureau werkt, dan gebeurt er iets. Dan wordt er werkt verzet. Dankzij de flexwerkers draaien productieprocessen en logistieke ketens flexibel en soepel door. Dus onwtikkelde Buro voor de Boeg voor Tence de pay-off “Met goed gevolg”. Een mooie vertaling van het effect van Tence.

Nieuw logo De Oevers

Nieuw logo De Oevers

Door Heembouw en Hoorne Vastgoed zijn we geselecteerd voor de communicatie van het project De Oevers van Roelofarendsveen. Hier, in het prachtige groene hart, wordt een dorp voorzien van een nieuw dorpshart aan het water. Het water van prachtige, kristalheldere Oudhollandse poelen waar het prima wonen, vertoeven, zwemmen en schaatsen is. De lisdodde, een mooie oeverplant, heeft een duidelijke plek ...[Lees Meer]