Logo & design

Koopgoot Rotterdam genomineerd voor NRW Marketingprijs 2018

koopgoot rotterdam

We werken voor succes. Niet voor de prijzen. Maar als een trotse opdrachtgever CBRE GI je vraagt de nieuwe campagne Koopgoot – Verrassend Rotterdams in te zenden voor de NRW Marketingprijs 2018 dan doen we dat uiteraard. En als we alles op een rij zetten, dan zijn we natuurlijk zo trots als een pauw met zeven ringen. Ofzoiets. En nu blijkt onze inzending ook bij de jury verheugde, blije en/o ...[Lees Meer]

Nieuw cultuurnetwerk: Cultureon

cultuurnetwerk

In samenwerking met de Creatiekrachtcentrale, van businesspartner Johan Boonekamp, heeft Buro voor de Boeg een nieuw merk voor een nieuw cultuurnetwerk ontwikkeld: Cultureon. Naamgeving, look-and-feel en beeld. Dit merk zal de vaandeldrager worden van een netwerk van cultuurprofessionals en -instellingen die met elkaar de kwaliteit van en inventiviteit in de cultuursector willen borgen en verhogen ...[Lees Meer]

Janssen de Jong – Voor elk wat Wils

Janssen de Jong – Voor elk wat Wils

Prachtige woningen in De Tuinen Wils aan de rand van Bezuidenhout in Den Haag. Vanuit de trein heb je een prachtig zicht op deze groene locatie waar, in de eerste fase, 70 fantastisch ruime en luxe villa’s en herenhuizen in de stijl van de Nieuwe Haagse School worden gerealiseerd. De start verkoop op 29 september was druk bezocht, een mooie start voor dit bijzondere Haagse nieuwbouwproject! ...[Lees Meer]

WEST507: the buildup

WEST507: the buildup

Een bijzonder pand aan de Westzeedijk in Rotterdam: WEST507. Vroeger gestart als ‘handelscentrum’, lang in gebruik geweest voor diverse kantoorfuncties en nu het voorbeeld van een transformatie naar bijzondere lofts en appartementen. Eén van de speerpunten van de gemeente Rotterdam. Op 15 oktober 2017 is de pre-sale, een event waar voor het eerst kennisgemaakt kan worden met de plannen ...[Lees Meer]

Rotterdamse Black Friday loopt voorop

Rotterdamse Black Friday loopt voorop

In Rotterdam krijgt Black Friday de kans zich ook in Nederland op de kaart te zetten. De dag na Thanksgiving is in “The States” de traditionele uitverkoop en de start van de inkopen voor kerst. Zoiets gaan we ook doen in Rotterdam. Maar dan een heel weekend lang. Dus kom winkelen, blijf slapen, profiteer van alle deals en geniet van de retail in Rotterdam. Buro voor de Boeg is communic ...[Lees Meer]

Daar is de Zeelandtoren!

Zeelandtoren

Het klinkt alsof ie er al lang was. Maar nee, hij komt er nu: de Zeelandtoren. Met een naam, look & feel en middelen van Buro voor de Boeg. Een prachtige ranke toren, midden in Vlissingen, naast de haven. Met uitzicht op Zeeland. En bij mooi weer tot Frankrijk en Rotterdam. Da’s dan weer tof: kunnen we vanuit Rotterdam terugzwaaien!

Aan de slag met Dura Vermeer

Aan de slag met Dura Vermeer

Voor Dura Vermeer zijn we gevraagd een nieuw woningbouwproject in Rijswijk in de markt te zetten. Het Terras van Sion in Rijswijk zal binnenkort met onze strategie en middelen in de markt gezet worden!

Hoef en Haag placemaking

Hoef en Haag placemaking

Voor BPD werkte we mee aan de ontwikkeling van de Zomerweide. Een zonnig festival in een heel nieuw dorp!

Herpositionering Mudde Makelaardij

Herpositionering Mudde Makelaardij

Voor het prachtige Mudde Makelaardij in Spijkenisse verzorgden we de restyling en herpositionering van dit makelaarskantoor. Nu past het weer als een jas!

Goot nieuws!

Goot nieuws!

Met een nieuw concept hebben we wederom de ondernemers van de Koopgoot voor ons gewonnen. Was er een pitch? Nee, maar natuurlijk was er wel de 7-years-itch. Sinds 2009 zijn we aan de slag voor het meest prestigieuze winkelhart van Nederland. Het centrum waar iedereen naar kijkt, zich aan spiegelt, zich aan verlekkerd. Een benchmark voor succes in beleggingen, beheer en communicatie. En dat laatste ...[Lees Meer]

Nieuw bedrijf: Techniglaz

Techniglaz

Lijkt dat niet een beetje op Hermans Techniek? Klopt! Hoe origineel is dat? Niet origineel, wel slim strategisch. Beide ondernemingen zijn namelijk zusters. Het stoere Hermans Techniek (stevige stalen pijpen) heeft een elegant, frivool zusje gekregen: Techniglaz. Voor alle architecten en constructeurs biedt Techniglaz oplossingen in glas. Van zonnecellen tot gehard. Van niet spiegelend tot geheel ...[Lees Meer]

Hermans Techniek in nieuwe jas…

Hermans Techniek

Voor het mooi familiebedrijf Hermans Techniek in Bergschenhoek hebben we een gehele nieuwe ambitieuze uitstraling neergezet. De leverancier van geïsoleerde pijpen voor in verwarmings- en koelingssystemen is uitgegroeid tot een totaalleverancier, inclusief buffervaten en warmtewisselaars. Een prachtig nieuw logo is de basis voor de nieuwe stijl.

Warmlopen voor Nuenen West

Nuenen West

Vastgoedmarketing gaat buiten gebaande paden, dat beseffen we. Dus out-of-the-box, content creëren, placemaking: we zijn er allemaal in thuis. Voor BPD zijn we aan de slag om Nuenen West in de markt te zetten (we wonnen wederom een pitch!). Eén van de eerste acties is een rondje hardlopen. In een prachtige omgeving. Vanuit Nuenen West… echt warmlopen dus.

We hebben de Hofpas

Hofpas

Een nieuw initiatief in Den Haag, we verbinden ondernemers in de buurt met lokale klanten. De Hofpas, Liever lokaal. We ontwikkelden de naam, de look, feel, de tone-of-voice en nu ook de middelen. Mooie samenwerking tussen verschillende partijen, mooie resultaten!

Shoot voor MM25 – OVG

Shoot voor MM25 – OVG

Met OVG werken we aan een transformatie: in MM25 wordt werken een feest. Een nieuw atrium, een nieuwe opbouw, maar vooral state-of-the art mogelijkheden in energie, klimaat en aansturing. Voor dit nieuwe project organiseerden we een shoot voor fotografie en film. De resultaten zijn prachtig… we houden jullie op de hoogte!

Weer Rotterdams icoon bij Buro voor de Boeg: Bar Brasserie Engels.

Weer Rotterdams icoon bij Buro voor de Boeg: Bar Brasserie Engels.

Bar Brasserie Engels is geheel vernieuwd. Maar dat weet nog lang niet heel Rotterdam. Dus gaan we daar wat aan doen. Dit horeca-concept (van de Vermaat Groep) heeft van Buro voor de Boeg een extra Rotterdams-Engels jasje gekregen. En da’s leuk, en dat werkt. Zeker ook als we het concept mogen doorvoeren tot op de menu-kaart… Buro voor de Boeg en Engels zullen samen dit concept de komen ...[Lees Meer]

Rebranding Van der Hoek Makelaars

Rebranding Van der Hoek Makelaars

Het merk Van der hoek Makelaars is door Buro voor de Boeg opgepakt en in een nieuwe stijl gebracht. gebaseerd op de authentieke kernwaarden, de grote ervaring en lokale kracht van deze makelaar in Voorne-Putten. Deze makelaars zijn de favoriete keuze voor woningverkopers, en die positie zullen ze met de nieuwe huisstijl en site ook blijven houden! www.vanderhoekmakelaars.nl

Personeel EECV geïnformeerd

Personeel EECV geïnformeerd

Sinds 2009 maakt Buro voor de Boeg het personeelsblad voor EECV, ook weer in augustus 2016. EECV ligt in de Europoort, en de grootscte schepen ter wereld liggen hier voor de kade. Hier worden kolen en ertsen aangevoerd die worden gebruikt in de Duitse Hoogovens. Een mooi bedrijf, prachtige machines, en alles groot, grootser, grootst!

Pitch BPD gewonnen!

Bouwfonds Hoevelaken

Samen met onze collega’s van FPW Eindhoven hebben we bij BPD een prachtige klus gewonnen. De transformatie van de gronden naast Huize Hoevelaken naar Woonpark Hoevelaken. Voor deze prominente klus hebben ze gewoon de beste mensen om zich heen verzameld, en de klus aan een samenwerkingsverband gegund. Samen met FPW Eindhoven doen we dus de totale klus, waarbij Buro voor de Boeg zich meer conc ...[Lees Meer]

Buro voor de Boeg maakt naam

Voor Heembouw ontwikkelden we een naam en logo voor één van de nieuwe woningbouwontwikkelingen. Met een bijbehorend logo en design. Later meer!

Stand voor Waal op Provada

Stand voor Waal op Provada

Al sinds 2007 is Buro voor de Boeg nauw verbonden met Waal en haar verschillende Provada-stands. En natuurlijk ook als adviseur voor alle communicatie er omheen. Voor 2016 staan de plannen alweer klaar… Het wordt weer een mooi verhaal. Want Waal bouwt als geen ander!

Commercials Rosada

Voor Rosada ontwikkelden we voor 2016 een serie online-video commercials die we op diverse platformen programmeren. Youtube, UItzending Gemist, Kijk, RTL XL en andere innovatieve mogelijkheden. Zo kunnen we de kwaliteit en de merken van Rosada Fashion Outlet in beeld brengen. Voor 2016 staan diverse runs op de planning, en uiteraard worden de resultaten nauw gemonitored. De eerste resultaten (CTR, ...[Lees Meer]

Serious game in ontwikkeling

Al een tijdje ligt ie op de plank: ons concept voor een serious game, met bijbehorend platform. Mobile, desktop en app. En we zijn gestart met de ontwikkeling hiervan. Daarbij zijn we op verschillende aspecten aan het werk. User experience, competition design en het uitwerken van diverse niveaus. Daarnaast vraagt dit platform ook om een businessmodel. Ook daar wordt aan gewerkt.

Nieuw logo Rosada

Nieuw logo Rosada

Voor Rosada ontwikkelde Buro voor de Boeg niet alleen diverse campagne concepten, positioneringen en online & social campagnes: in de pitch was ons nieuwe logo zeker één van de redenen waarom we zijn gekozen. En dat logo is nu ingezet, in de opmaat naar de uitbreiding van het centrum. En dat ziet er prachtig uit!

Rosada stijgt 12%, Rosada XXL welkom!

Rosada stijgt 12%, Rosada XXL welkom!

Al sinds 2011 werkt Buro voor de Boeg voor Rosada. Het jongste fashion outletcenter van Nederland. Ook in 2015 was dit weer met veel plezier, en de resultaten bleven niet uit. Met een omzet stijging van 12% is dit één van de meest succesvolle retailcentra in Nederland. Bijzonder is dat er alleen omzet gemaakt wordt in bricks, en de communicatie totaal in clicks geschied: een complete digitale, onl ...[Lees Meer]

Wat doen we aan The City Garden?

Wat doen we aan The City Garden?

Eind maart presenteerden een pitch voor een prachtproject in Amstelveen. En we waren trots: bekijk presentatie design en campagne Amstelveen. En leuk dat we waren :-). We stuurden voor een meeting zelfs nog een paar bedrukte sjieke koekjes met het door ons ontworpen logo en naam: The Park. Maar het bleef lang stil.   Op 16 juli werden we door een tussenpersoon (niet opdrachtgever) gevraagd of ...[Lees Meer]

Website Macaza in het nieuw

Website Macaza in het nieuw

Voor Macaza, het mooie huismerk van CBRE Global investors voor huurwoningen, heeft Buro voor de Boeg het UX- en webdesign van www.macaza.nl onlangs een volledige make-over gegeven. Hierdoor is de site weer helemaal up-to-date met een responsive design. Sinds de start van Macaza is Buro voor de Boeg nauw betrokken bij dit woonmerk. De merk- en conceptontwikkeling zijn door Buro voor de Boeg in huis ...[Lees Meer]

Site van Waal live

Site van Waal live

Voor Waal hebben we vanuit de opgefriste positionering de online presence opnieuw vormgegeven. Een nieuwe website, natuurlijk geoptimaliseerd voor de swipende medemens. Op waal.nl leest u alles over het unieke verhaal van Waal. Eén van de voorlopers in het nieuwe bouwen, sinds jaar en dag helemaal lean en het maatwerk is hier gewoon standaard.

Positionering Waal

Positionering Waal

Waal is voor ons een oude bekende. We kennen ze nog van voor dit prachtige logo. En voor steeds meer partners is Waal een uiterst respectabele, innovatieve bouwer met een uitstekende reputatie. Natuurlijk met alle hedendaagse lean- en BIM-technieken, maar veel meer met een visie: zonder keurslijf van een conceptwoning tóch een zeer concurrerende prijs: en voor iedereen helemaal op maat. En dat ver ...[Lees Meer]

Nationaal event Trombosestichting

Nationaal event Trombosestichting

Voor de Trombosestichting hebben we (strategisch en creatief) meegedacht bij de realisatie van een spraakmakend nationaal event. Er moet nog behoorlijk wat water door het IJsselmeer stromen, maar de voortekenen zijn gunstig. Met samenwerkende partijen als Spieren voor Spieren, Fonds Gehandicaptensport, Rijkswaterstaat en de betrokken provincies is het alleen nog zaak de minister te overtuigen. En ...[Lees Meer]

50 uur in de rij voor een kavel in Abcoude

50 uur in de rij voor een kavel in Abcoude

De verkoop van de eerste 10 vrije kavels voor de nieuwe wijk Land van Winkel in Abcoude is woensdag 14 januari gestart volgens het systeem ‘wie het eerste komt…’. Reden voor de eerste vijf potentiële kopers om zich al op maandagochtend 12 januari om 6 uur te melden bij het gemeentehuis in Mijdrecht. Gemeente De Ronde Venen had een leeg kantoorpand ter beschikking gesteld voor de wachte ...[Lees Meer]

Werk aan de Winkel

Werk aan de Winkel

Door Janssen de Jong Projectontwikkeling en de gemeente De Ronde Venen is Buro voor de Boeg, na een pitch, gekozen voor de gebiedscommunicatie van ‘de Winkelbuurt’. De nieuwe, groene woonwijk in Abcoude. We hebben deze wijk inmiddels omgedoopt tot het meer aansprekende ‘Land van Winkel’. Naast twee opvallende campagnebeelden, met een reiger en een haas in de hoofdrol, reali ...[Lees Meer]

Huisstijl en site Impact Vastgoed

Huisstijl en site Impact Vastgoed

Wanneer twee ambitieuze Rotterdamse vastgoedbedrijven de krachten bundelen dan hoort daar een passende huisstijl en website bij. Die hebben we dus ontwikkeld… Een nieuwe identiteit en een complete website. En dat alles in een rap tempo: één sprint van 2 weken… ook dat kan binnen een flexibel buro. Kijk voor het resultaat op www.impactvastgoed.nl

Nieuwe naam: KKEC

Nieuwe naam: KKEC

Na het faillissement van de EXPO-franchise organisatie vroeg de (succesvolle) vestiging van Expo in de Koopgoot aan Buro voor de Boeg om raad en daad. En dus ontstond de naam KKEC – Kunst, kaarten en Cadeau’s.

Nieuwe naam: Flexcraft

Nieuwe naam: Flexcraft

Voor Aldivèr personeelsdiensten is de naam Flexcraft ontwikkeld. Onder deze nieuwe naam worden Oosteuropese arbeidskrachten op een zorgvuldige, juridisch, fiscaal en anderszins correct ingezet op productie en logistieke locaties in heel Nederland.

Nieuwe naam: Welthuis

Nieuwe naam: Welthuis

Zorginstelling Vierstroom heeft als strategische visie gekozen voor het ´thuiswonen´. Met thuishulpen, verpleegkunidgen en allerlei andere technische hulpmiddelen en diensten maakt Vierstroom het mogelijk zelfstandig thuis te blijven wonen: gelukkig in je eigen omgeving. Voor de 16 verzorgingstehuizen werd daarom door Buro voor de Boeg een nieuw merk ontwikkeld: ‘Welthuis’. Met dit beg ...[Lees Meer]

Nieuw logo voor merk in melk

Nieuw logo voor merk in melk

Naast de naam Farmel ontwikkelde Buro voor de Boeg ook een nieuw logo voor dit merk. Het logo symoliseert de wereldwijde handen in meld in drie melksoorten: de oplettende kijker zietr niet alleen een wereldbol maar ook een koe, geit en schaap.

Nieuw logo De Oevers

Nieuw logo De Oevers

Door Heembouw en Hoorne Vastgoed zijn we geselecteerd voor de communicatie van het project De Oevers van Roelofarendsveen. Hier, in het prachtige groene hart, wordt een dorp voorzien van een nieuw dorpshart aan het water. Het water van prachtige, kristalheldere Oudhollandse poelen waar het prima wonen, vertoeven, zwemmen en schaatsen is. De lisdodde, een mooie oeverplant, heeft een duidelijke plek ...[Lees Meer]