Koopgoot

Goot nieuws!

Goot nieuws!

Met een nieuw concept hebben we wederom de ondernemers van de Koopgoot voor ons gewonnen. Was er een pitch? Nee, maar natuurlijk was er wel de 7-years-itch. Sinds 2009 zijn we aan de slag voor het meest prestigieuze winkelhart van Nederland. Het centrum waar iedereen naar kijkt, zich aan spiegelt, zich aan verlekkerd. Een benchmark voor succes in beleggingen, beheer en communicatie. En dat laatste ...[Lees Meer]

Kerst in de Koopgoot

Kerst in de Koopgoot

Al twintig jaar is de Koopgoot een prominente partij in Rotterdam. En al 8 jaar is Buro voor de Boeg de communicatiepartner van dit Rotterdamse icoon. En elk jaar zijn we met Kerst in actie. Niet alleen was Buro voor de Boeg betrokken bij de kerstversiering, ook de wensboom-actie wordt weer helemaal georganiseerd, uitgevoerd en met communicatie en pr PR omkleed. Wederom zal TV Rijnmond live een pr ...[Lees Meer]

Catwalk in de Koopgoot

Catwalk in de Koopgoot

Leuke bezigheden voor modemeisjes…. Buro Binnenstad plaatst op 26 juni een reuze catwalk in de Koopgoot. Bezoekers worden uitgenodigd om hun nieuwste aankopen te showen. En Fred van Leer verzorgt de aankondigingen en misschien ook wel het commentaar. Buro voor de Boeg verzorgt de communicatie voor dit 010-momentje. Wat een feest. (enne… voor de liefhebbers: schrijf je gerust in op www.koopgoot.nl)

De Koopgoot wordt Kookgoot: smulshoppen!

De Koopgoot wordt Kookgoot: smulshoppen!

In 2014 was ons initiatief De Kookgoot een mooi succes. En voor 2015 werd het initiatief in groter verband geplaatst. De Kookgoot werd het culinaire middelpunt van het Stadsfestival ‘Op z’n Rotterdams’. Het laatste weekend van mei (goed winkelmoment) bundelden we met Rotterdam Festivals, De Ondernemers Federatie Rotterdam Centrum en andere collega winkelgebieden de krachten. En d ...[Lees Meer]

Uitreiking NRW Marketingprijs 2014

Op maandag 15 september zijn de NRW Marketingprijzen 2014 uitgedeeld. Als één van de genomineerden met onze klant ‘Koopgoot’ waren we uiteraard aanwezig. Met vele aanwezigen gesproken over de kracht van retailcommunicatie, de strategie van de Koopgoot én het resultaat (bezoekersstijging + 16%). De voorkeur van de jury en het publiek ging echter uit naar de uiterst sympathieke en creati ...[Lees Meer]

Koopgoot genomineerd voor NRW Marketingprijs

Koopgoot genomineerd voor NRW Marketingprijs

Voor het 4e jaar reikt de Nederlandse Raad Winkelcentra de marketingprijs uit. De NRW Marketingprijs heeft tot doel succesvolle marketingacties onder de aandacht te brengen die het meest innovatief zijn geweest. We zijn er trots op dat De Koopgoot Rotterdam – ingediend door CBRE Global Investors, Buro voor de Boeg en Bilfinger Real Estate – is genomineerd voor de NRW Marketingprijs 201 ...[Lees Meer]

Koopgoot wordt Kookgoot

Koopgoot wordt Kookgoot

Met veel plezier werken we mee aan de tijdelijke naams- en functiewijziging van de Koopgoot. Op vrijdag 27 juni zijn we tijdelijk ‘De Kookgoot’. Buro voor de Boeg denkt, helpt, initieert en bundelt mee namens de winkeliersvereniging Beursplein. Gezamenlijk met Rotterdamse Kost, OFRC, de Bijenkorf, Hema, Rotterdam Festivals, Rotterdam Partners en alle andere aanliggende partijen gaan we ...[Lees Meer]

Het theater is in de stad…

Het theater is in de stad…

Hooggeëerd publiek: TheatR de Koopgoot is geopend! Volop vertier van prachtig niveau. Elk weekend duizelt het er van de acrobaten, artiesten, clowns… En in de beste traditie van de circuscommunicatie komt u ons dus ook gewoon op straat tegen: heel de zomer festival, heel de zomer de tram in de stad!

TheatR festival Koopgoot Rotterdam

TheatR festival Koopgoot Rotterdam

Na het succes van vorig jaar is de Koopgoot ook dit jaar weer een mooi podium voor de stad. Straattheater, acrobaten, muziek: voor alles is plek, elk weekend meerdere acts! Met een echte binnenstadscampagne (abri’s, tram) als communicatiemedium een opvallende activiteit! En dat regelen we tot en met de artiestenselectie 🙂

Nieuwe naam: KKEC

Nieuwe naam: KKEC

Na het faillissement van de EXPO-franchise organisatie vroeg de (succesvolle) vestiging van Expo in de Koopgoot aan Buro voor de Boeg om raad en daad. En dus ontstond de naam KKEC – Kunst, kaarten en Cadeau’s.

De Koopgoot in het nieuw

De Koopgoot in het nieuw

De laatste details zijn gereed: alle communicatie is voor het december-koopseizoen op orde. Van roltrap tot plattegrond, van themabeelden tot site. Overal hebben we prachtige nieuwe thematische beelden ingezet: modieus, modellen & mooi… Met deze introductie is ook het merk Koopgoot toegevoegd aan de positionering. We focussen hiermee nog meer op het échte hart van Rotterdam. ...[Lees Meer]

Bioscoopcommercial Koopgoot

Leuke snelle actie… Een extra activatie voor de Koopgoot, en qua medium een prachtige test: een bioscoopcommercial in de kerstvakantie… Midden in het hart van de doelgroep, in het hart van de shoppingtijd. Altijd leuk een klant die in is voor een experiment!

Nieuwe campagnebeelden Koopgoot

Nieuwe campagnebeelden Koopgoot

Theater de Koopgoot – We have a winner!

Theater de Koopgoot – We have a winner!

Nee, de winnaar van onze straatartiestenwedstrijd ("Theater de Koopgoot") is nog (net) niet bekend. Maar de actie is meer dan geslaagd. De hele zomer lang, elk weekend, was de Koopgoot een prachtig podium voor aanstormend en bewezen talent. En daarmee hebben we de winkelbeleving en de bijbehorende bezoekersaantallen en winkelomzetten flink ondersteund. Voor herhaling vatbaar!

Beursplein opent theater

Beursplein opent theater

Het Rotterdamse winkelhart is Beursplein. Dit centrumgebied wordt door velen gezien als een voorbeeld. Natuurlijk, de communicatie is (alweer sinds 2009) dik op orde. Maar het gaat verder. Zowel in uitstraling, veiligheid, kwaliteit als in verhuuropbrengsten is het een gouden standaard. Aan deze voorsprong wordt hard gewerkt, voor en achter de schermen. Eén van de laatste toevoegingen is ee ...[Lees Meer]

Koopgoot in de lucht

Koopgoot in de lucht

Als we een Straattheaterfestival in de Koopgoot Rotterdam organiseren dan mag iedereen dat weten. En er is ons geen medium te gek. Daarom hebben we een aantal radiostations ingeschakeld om het Straatfestival te promoten. Offline, online of on-air… Buro voor de Boeg draait er zijn hand niet voor om. 

Positionering & design KKEC

Positionering & design KKEC

Voor de nieuwe retailontwikkeling KKEC (v/h Expo Beursplein) ontwikkelde Buro voor de Boeg niet alleen de naam en het logo, ook de huisstijl en positionering werd voor deze nieuwe formule ontwikkeld. Vanuit de gedachte ‘The Happy Factory’ is een bezoek aan KKEC een feestje. Aan alle kanten worden je suggesties aangereikt voor cadeau’s, voor aan de muur of om gewoon even te posten ...[Lees Meer]

ShopR huis aan huis bezorgd

Hij ligt weer in 500.000 huishoudens. Vol met artikelen, shopideeën en koppelingen met Facebook en internet. De bezoekersstroom in de Koopgoot is weer meetbaar hoger!

De SHOPR, dat blijft mooi werk!

Voor de nieuwste editie van de SHOPR, de huis-aan-huis-winkel-inspiratiegids, hebben we onze hobby weer eens mogen uitvoeren: lekker winkelen. En het belooft weer een mooie editie te worden, de collecties zijn prachtig. Daarnaast zien we Beursplein ook per dag mooier worden… de verbouwing ziet er prachtig uit, we kunnen niet wachten tot de nieuwe winkels opengaan. Welke? Dat houden we nog le ...[Lees Meer]

Activatie in Beursplein

Activatie in Beursplein

Op Beursplein wordt groots gedacht: shoppen in the Big Apple, waarom niet? Op Facebook, de website, maar ook in het winkelgebied zelf konden deelnemers zich aanmelden om kans te maken op twee tickets naar New York. Het mooiste verhaal, de beste motivatie, de leukste teksten waren hierbij doorslaggevend. De actie was een groot succes, de meest uiteenlopende motivaties stroomden binnen: inmiddels is ...[Lees Meer]

Retailcommunicatie in Rotterdam

Retailcommunicatie in Rotterdam

In opdracht van één van de belangrijke winkelconcentraties in Rotterdam heeft Buro voor de Boeg de opdracht gekregen onze visie ook in de praktijk te gaan brengen. Onze visie is daarbij wellicht niet nieuw: we gaan partijen bundelen en verbinden. Dat deden we al eerder ín het hart van het centrum (Beursplein), nu gaan we dit voortzetten net naast het hart van het centrum. Afij ...[Lees Meer]

Lijnbaan meets Beursplein

Lijnbaan meets Beursplein

Bij de start van de Rotterdamse campagne voor het winkelcentrum Beursplein was het al duidelijk. We kozen voor een open aanpak, waarbij we actief naar samenwerking hebben gezocht in de Rotterdamse Binnenstad. En een jaar later is het zover. De winkeliers op de Lijnbaan (en de Korte Lijnbaan, Binnenwegplein) sluiten aan. In september verspreiden we een uitgebreide SHOPR. Dat wordt lekker winkelen!

En het draait maar door…

Doorstomen, dat is het devies. Want we moeten vol aan de bak. Met veel aandacht en energie zijn we bij onze klanten flink in de weer. Binnenkort verschijnt Hoor&Wederhoor, het magazine van Het Gelders Orkest. Ook zijn we alweer volop bezig met de voorbereidingen van de nieuwe campagne voor 2011/2012. Voor Bouwfonds wordt hard gewerkt aan de verkoop van een prachtig woningbouwproject, de laatst ...[Lees Meer]

Campagnebeelden Koopgoot

Campagnebeelden Koopgoot

Een levend concept

Een levend concept

De campagne voor Beursplein heeft een paar belangrijke elementen. Zo is er de allesverbindende Rotterdamse binnenstadstaal. Consumenten zien steeds vaker RdamR, ShopR, CoolR, NewR, SjiekR en sindskort maken ze kans op een heuse ScootR. Maar de winkelbeleving wordt vormgegeven door de thematische fotografie, waarin de paspoppen een belangrijke rol hebben. Zij zorgen ervoor dat iedereen zichzelf kan ...[Lees Meer]

Rotterdam presenteert najaarscollectie!

Rotterdam presenteert najaarscollectie!

We blijven lekker shoppen in Rotterdam. Zeker op Beursplein. En met de nieuwste najaarscollectie komen we goed voor de dag. Een eigen inspiratiegids wordt huis-aan-huis verspreid in 500.000 huishoudens in de ruime regio. Een stadscentrum vol met acties en de laatste trends. Styling, opmaak, fotografie en het concept van deze Rotterdamse shoppinggids zijn van Buro voor de Boeg!

RdamR Shoppinggids in 595.000 brievenbussen.

RdamR Shoppinggids in 595.000 brievenbussen.

Onlangs geshopt, direct gefotografeerd en nu in 595.000 brievenbussen. Een echt Rotterdams shoppinggidsje voor Rotterdam Beursplein. Nu is het duidelijk: Rotterdam draait om beursplein. Heb je hem gemist? Check de site (ook nieuw, beursplein-rotterdam.nl) of klik hier, of haal ‘m op in de winkels. Veel winkelplezier!

RdamR rolt uit

Het winkelt LeukR, HipR en vooral MooiR op Rotterdam Beursplein. Onze campagne is nu zichtbaar voor heel Rotterdam, van website tot panelen tot de prachtige luchtkokers. Het wordt steeds FijnR in Rotterdam!

Beursplein kiest voor Buro voor de Boeg

Hét centrum van Rotterdam, dat is Beursplein. Of de koopgoot zo u wilt. En het nieuwste retailburo van Rotterdam, da’s Buro voor de Boeg. Dus deze combinatie was natuurlijk eigenlijk meer dan logisch. Maar het is dan toch wel prettig als het verhaal, de visie, de creatie en het budget ook passen. En dat heeft het gedaan. Buro voor de Boeg is nu bezig met de vervaardiging van de eerste uiting ...[Lees Meer]

Strategie Beursplein

De voorgestelde strategie in de pitch van winkelcentrum Beursplein was voor de ondernemers een verrassing. Maar in een heldere analyse concludeerden we een aantal zaken. Een groot aantal ondernemers die wel bijdragen aan het communicatiebudget zaten niet fysiek in ‘De Koopgoot’. Daarmee was het gebruik van deze naam als afzender eigenlijk geen optie. Daarmee werden ondernemers in de Ho ...[Lees Meer]