Huisstijl

Chr. basisschool De Parel in het nieuw

basisschool De Parel

Voor de Poortugaalse basisschool De Parel heeft Buro voor de Boeg een nieuwe site ontworpen en gerealiseerd. Fris, vrolijk en voorzien van koppelingen met alle leersystemen.

Intranet Catharinastichting opgeleverd

Intranet Catharinastichting opgeleverd

Catharina Stichting is sinds 1293 een zorginstelling met diverse locaties verspreid over drie dorpen op Voorne-Putten. Onlangs is het intranet geïntroduceerd om alle medewerkers dichter bij elkaar te brengen en eenvoudig informatie en documenten te kunnen delen. Buro voor de Boeg heeft dit intranet volledig op maat ontworpen en gerealiseerd voor Catharina Stichting. Komende tijd wordt dit intranet ...[Lees Meer]

Verleiding voor wonen in Vrije Veld Bodegraven

vrije veld

Voor ontwikkelaars Bolton (Woerden) en Aalberts Bouw (Loosdrecht) heeft Buro voor de boeg zich gestort op de verbeelding, vermarkten en verkoop van ruim 70 nieuwbouwwoningen in Vrije Veld Bodegraven. Een mooie plek en mooie concepten van twee hele moderne opdrachtgevers. Voorlopig nog een beetje teasen en verhullen, steeds meer onthullen en verleiden. Een plezier om te doen… vastgoed in opti ...[Lees Meer]

Koopgoot Rotterdam genomineerd voor NRW Marketingprijs 2018

koopgoot rotterdam

We werken voor succes. Niet voor de prijzen. Maar als een trotse opdrachtgever CBRE GI je vraagt de nieuwe campagne Koopgoot – Verrassend Rotterdams in te zenden voor de NRW Marketingprijs 2018 dan doen we dat uiteraard. En als we alles op een rij zetten, dan zijn we natuurlijk zo trots als een pauw met zeven ringen. Ofzoiets. En nu blijkt onze inzending ook bij de jury verheugde, blije en/o ...[Lees Meer]

Nieuw cultuurnetwerk: Cultureon

cultuurnetwerk

In samenwerking met de Creatiekrachtcentrale, van businesspartner Johan Boonekamp, heeft Buro voor de Boeg een nieuw merk voor een nieuw cultuurnetwerk ontwikkeld: Cultureon. Naamgeving, look-and-feel en beeld. Dit merk zal de vaandeldrager worden van een netwerk van cultuurprofessionals en -instellingen die met elkaar de kwaliteit van en inventiviteit in de cultuursector willen borgen en verhogen ...[Lees Meer]

Transformeren op z’n Rotterdams

Transformeren op z’n Rotterdams

Wederom magazine in de haven

Wederom magazine in de haven

Voor onze trouwe opdrachtgever EECV – Ertsoverslagbedrijf Europoort (sinds 2009) mochten we wederom een mooi personeelsmagazine afleveren. Zo blijven wij ook een beetje op de hoogte over het wel en wee in de Rotterdamse haven!

WEST507: the buildup

WEST507: the buildup

Een bijzonder pand aan de Westzeedijk in Rotterdam: WEST507. Vroeger gestart als ‘handelscentrum’, lang in gebruik geweest voor diverse kantoorfuncties en nu het voorbeeld van een transformatie naar bijzondere lofts en appartementen. Eén van de speerpunten van de gemeente Rotterdam. Op 15 oktober 2017 is de pre-sale, een event waar voor het eerst kennisgemaakt kan worden met de plannen ...[Lees Meer]

Rotterdamse Black Friday loopt voorop

Rotterdamse Black Friday loopt voorop

In Rotterdam krijgt Black Friday de kans zich ook in Nederland op de kaart te zetten. De dag na Thanksgiving is in “The States” de traditionele uitverkoop en de start van de inkopen voor kerst. Zoiets gaan we ook doen in Rotterdam. Maar dan een heel weekend lang. Dus kom winkelen, blijf slapen, profiteer van alle deals en geniet van de retail in Rotterdam. Buro voor de Boeg is communic ...[Lees Meer]

Daar is de Zeelandtoren!

Zeelandtoren

Het klinkt alsof ie er al lang was. Maar nee, hij komt er nu: de Zeelandtoren. Met een naam, look & feel en middelen van Buro voor de Boeg. Een prachtige ranke toren, midden in Vlissingen, naast de haven. Met uitzicht op Zeeland. En bij mooi weer tot Frankrijk en Rotterdam. Da’s dan weer tof: kunnen we vanuit Rotterdam terugzwaaien!

Aan de slag met Dura Vermeer

Aan de slag met Dura Vermeer

Voor Dura Vermeer zijn we gevraagd een nieuw woningbouwproject in Rijswijk in de markt te zetten. Het Terras van Sion in Rijswijk zal binnenkort met onze strategie en middelen in de markt gezet worden!

Transformatie Oceaanhuis naar West507: Buro voor de Boeg!

Transformatie Oceaanhuis naar West507: Buro voor de Boeg!

Aan de Westzeedijk nummer 507 staat Het Oceaanhuis. Een imposant kantoorgebouw, ooit gebouwd voor de firma R.S. Stokvis. Historische merken zijn hier gemaakt en geboren. Zoals Erres (R.S.) Radio’s en Fasto (Fa. Stokvis). Maar ook de Solex is hier in grote getalen gebouwd. Na een tweede leven als kantoorgebouw, ligt de toekomst nu in wonen. Na een pitch is gekozen voor onze visie op deze tran ...[Lees Meer]

SEDOS kiest voor Buro voor de Boeg

SEDOS kiest voor Buro voor de Boeg

Voor een project in Noordwijk heeft projectontwikkelaar Sedos gekozen voor Buro voor de Boeg. De begin van een samenwerking: we starten met de postkantoorlocatie in Noordwijk zelf. Maar er zijn ambitieuze plannen!

Herpositionering Mudde Makelaardij

Herpositionering Mudde Makelaardij

Voor het prachtige Mudde Makelaardij in Spijkenisse verzorgden we de restyling en herpositionering van dit makelaarskantoor. Nu past het weer als een jas!

Goot nieuws!

Goot nieuws!

Met een nieuw concept hebben we wederom de ondernemers van de Koopgoot voor ons gewonnen. Was er een pitch? Nee, maar natuurlijk was er wel de 7-years-itch. Sinds 2009 zijn we aan de slag voor het meest prestigieuze winkelhart van Nederland. Het centrum waar iedereen naar kijkt, zich aan spiegelt, zich aan verlekkerd. Een benchmark voor succes in beleggingen, beheer en communicatie. En dat laatste ...[Lees Meer]

Hermans Techniek in nieuwe jas…

Hermans Techniek

Voor het mooi familiebedrijf Hermans Techniek in Bergschenhoek hebben we een gehele nieuwe ambitieuze uitstraling neergezet. De leverancier van geïsoleerde pijpen voor in verwarmings- en koelingssystemen is uitgegroeid tot een totaalleverancier, inclusief buffervaten en warmtewisselaars. Een prachtig nieuw logo is de basis voor de nieuwe stijl.

We hebben de Hofpas

Hofpas

Een nieuw initiatief in Den Haag, we verbinden ondernemers in de buurt met lokale klanten. De Hofpas, Liever lokaal. We ontwikkelden de naam, de look, feel, de tone-of-voice en nu ook de middelen. Mooie samenwerking tussen verschillende partijen, mooie resultaten!

Shoot voor MM25 – OVG

Shoot voor MM25 – OVG

Met OVG werken we aan een transformatie: in MM25 wordt werken een feest. Een nieuw atrium, een nieuwe opbouw, maar vooral state-of-the art mogelijkheden in energie, klimaat en aansturing. Voor dit nieuwe project organiseerden we een shoot voor fotografie en film. De resultaten zijn prachtig… we houden jullie op de hoogte!

Nieuwe site Engels live

Nieuwe site Engels live

De Vermaat Groep is de trotse nieuwe exploitant van Bar Brasserie Engels. Voor dit Rotterdamse icoon ontwikkelde we een nieuwe positionering, die we niet alleen vorm gaven in print, social media en in-house (kleding, menu-kaarten, etc). Maar ook gaven we de site een nieuw uiterlijk, en deze staat vanaf nu ook live. Een mooie klus, integraal offline, online en social. Dat is waar we graag voor staa ...[Lees Meer]

Weer Rotterdams icoon bij Buro voor de Boeg: Bar Brasserie Engels.

Weer Rotterdams icoon bij Buro voor de Boeg: Bar Brasserie Engels.

Bar Brasserie Engels is geheel vernieuwd. Maar dat weet nog lang niet heel Rotterdam. Dus gaan we daar wat aan doen. Dit horeca-concept (van de Vermaat Groep) heeft van Buro voor de Boeg een extra Rotterdams-Engels jasje gekregen. En da’s leuk, en dat werkt. Zeker ook als we het concept mogen doorvoeren tot op de menu-kaart… Buro voor de Boeg en Engels zullen samen dit concept de komen ...[Lees Meer]

Rebranding Van der Hoek Makelaars

Rebranding Van der Hoek Makelaars

Het merk Van der hoek Makelaars is door Buro voor de Boeg opgepakt en in een nieuwe stijl gebracht. gebaseerd op de authentieke kernwaarden, de grote ervaring en lokale kracht van deze makelaar in Voorne-Putten. Deze makelaars zijn de favoriete keuze voor woningverkopers, en die positie zullen ze met de nieuwe huisstijl en site ook blijven houden! www.vanderhoekmakelaars.nl

Personeel EECV geïnformeerd

Personeel EECV geïnformeerd

Sinds 2009 maakt Buro voor de Boeg het personeelsblad voor EECV, ook weer in augustus 2016. EECV ligt in de Europoort, en de grootscte schepen ter wereld liggen hier voor de kade. Hier worden kolen en ertsen aangevoerd die worden gebruikt in de Duitse Hoogovens. Een mooi bedrijf, prachtige machines, en alles groot, grootser, grootst!

Jaarverslag ASVB in de maak

Jaarverslag ASVB in de maak

Begin maart een jaarverslag publiceren? Voor 19 innovatieve bouwbedrijven? Daar heb je natuurlijk Buro voor de Boeg voor nodig, maar moet je als club ook wel uiterst effectief georganiseerd zijn. Lean en mean, slim en snel. Voor ASVB doen we nu de exercitie, begin maart gereed, online en al! En wie weet waar de samenwerking tussen ASVB en Buro voor de Boeg allemaal toe kan leiden… Want u ken ...[Lees Meer]

Stand voor Waal op Provada

Stand voor Waal op Provada

Al sinds 2007 is Buro voor de Boeg nauw verbonden met Waal en haar verschillende Provada-stands. En natuurlijk ook als adviseur voor alle communicatie er omheen. Voor 2016 staan de plannen alweer klaar… Het wordt weer een mooi verhaal. Want Waal bouwt als geen ander!

’t Rijkje voor Gebr. Blokland

’t Rijkje voor Gebr. Blokland

Enige tijd geleden vroeg Aannemersbedrijf Gebr. Blokland ons om mee te denken over de naam en positionering voor een nieuw project, op een mooie plek op het Zuid-Hollandse eiland Voorne. Dat hebben we uiteraard met veel plezier en betrokkenheid gedaan. Nu mogen we de komende weken aan de slag om de gehele marketingcommunicatie van nieuwbouwproject ’t Rijkje in Oostvoorne op te tuigen ten beh ...[Lees Meer]

Harderweide krijgt vorm

Harderweide krijgt vorm

Voor Drielanden-West wonnen we de pitch. Dat wist u al. Inmiddels, twee maanden later, hebben we het concept opgeleverd, de fotoshoot gerealiseerd en is de nieuwe naam bekend. Drielanden-West wordt gepositioneerd onder de nieuwe naam: Harderweide. Mooie klus voor Slokker Vastgoed, BPD (v/h Bouwfonds) en de gemeente Harderwijk.

Website Macaza in het nieuw

Website Macaza in het nieuw

Voor Macaza, het mooie huismerk van CBRE Global investors voor huurwoningen, heeft Buro voor de Boeg het UX- en webdesign van www.macaza.nl onlangs een volledige make-over gegeven. Hierdoor is de site weer helemaal up-to-date met een responsive design. Sinds de start van Macaza is Buro voor de Boeg nauw betrokken bij dit woonmerk. De merk- en conceptontwikkeling zijn door Buro voor de Boeg in huis ...[Lees Meer]

Positionering woonmerk en -winkel

Positionering woonmerk en -winkel

Voor Het Stylinghuis hebben we een nieuw merk ontwikkeld, een label. Onder HSH is een compleet assortiment meubelen en accessoires beschikbaar, ook online. Daarbij krijg je ook nog echt advies, kom daar nog eens om. Een nieuwe winkel, een nieuw merk, dat is leuk werk!

Co-creatie met Woonstad

Co-creatie met Woonstad

Woonstad selecteerde Buro voor de Boeg in een pitch voor de communicatie en begeleiding Paradijshof in Crooswijk. Hier zullen 45 woningen samen met toekomstige bewoners worden ontwikkeld. De ervaring met dit soort processen, de Rotterdamse aanpak en de creatieve vertaling gaven de doorslag…

Positionering Waal

Positionering Waal

Waal is voor ons een oude bekende. We kennen ze nog van voor dit prachtige logo. En voor steeds meer partners is Waal een uiterst respectabele, innovatieve bouwer met een uitstekende reputatie. Natuurlijk met alle hedendaagse lean- en BIM-technieken, maar veel meer met een visie: zonder keurslijf van een conceptwoning tóch een zeer concurrerende prijs: en voor iedereen helemaal op maat. En dat ver ...[Lees Meer]

Een wijk vol energie in Wilnis

Een wijk vol energie in Wilnis

Voor Bouwmaatschappij Verwelius en gemeente De Ronde Venen ontwikkelde Buro voor de Boeg de nieuwe naam, huisstijl en het communicatieconcept voor het nieuwbouwplan Marickenzijde in Wilnis. De nieuwe naam werd, met een knipoog naar het verleden van het gebied: De Maricken. Deze nieuwe woonwijk geeft nieuwe energie aan het dorp Wilnis, de inwoners en de nieuwe bewoners. Symbool voor deze energie is ...[Lees Meer]

50 uur in de rij voor een kavel in Abcoude

50 uur in de rij voor een kavel in Abcoude

De verkoop van de eerste 10 vrije kavels voor de nieuwe wijk Land van Winkel in Abcoude is woensdag 14 januari gestart volgens het systeem ‘wie het eerste komt…’. Reden voor de eerste vijf potentiële kopers om zich al op maandagochtend 12 januari om 6 uur te melden bij het gemeentehuis in Mijdrecht. Gemeente De Ronde Venen had een leeg kantoorpand ter beschikking gesteld voor de wachte ...[Lees Meer]

Werk aan de Winkel

Werk aan de Winkel

Door Janssen de Jong Projectontwikkeling en de gemeente De Ronde Venen is Buro voor de Boeg, na een pitch, gekozen voor de gebiedscommunicatie van ‘de Winkelbuurt’. De nieuwe, groene woonwijk in Abcoude. We hebben deze wijk inmiddels omgedoopt tot het meer aansprekende ‘Land van Winkel’. Naast twee opvallende campagnebeelden, met een reiger en een haas in de hoofdrol, reali ...[Lees Meer]

Huisstijl en site Impact Vastgoed

Huisstijl en site Impact Vastgoed

Wanneer twee ambitieuze Rotterdamse vastgoedbedrijven de krachten bundelen dan hoort daar een passende huisstijl en website bij. Die hebben we dus ontwikkeld… Een nieuwe identiteit en een complete website. En dat alles in een rap tempo: één sprint van 2 weken… ook dat kan binnen een flexibel buro. Kijk voor het resultaat op www.impactvastgoed.nl

Nieuwe naam: Welthuis

Nieuwe naam: Welthuis

Zorginstelling Vierstroom heeft als strategische visie gekozen voor het ´thuiswonen´. Met thuishulpen, verpleegkunidgen en allerlei andere technische hulpmiddelen en diensten maakt Vierstroom het mogelijk zelfstandig thuis te blijven wonen: gelukkig in je eigen omgeving. Voor de 16 verzorgingstehuizen werd daarom door Buro voor de Boeg een nieuw merk ontwikkeld: ‘Welthuis’. Met dit beg ...[Lees Meer]