Retailcommunicatie

Retail zit in onze genen

Retailcommunicatie

Winkelcentra, winkelstraten en stadscentra zijn graag geziene gasten bij Buro voor de Boeg. Als marketeers zijn we namelijk sterk in de profilering en branding van retail. Onze ervaring in retailcommunicatie is, om in retailtermen te blijven, breed en diep. Zo werkt Buro voor de Boeg al sinds 2009 voor de Koopgoot Rotterdam.

Namens de ondernemersvereniging en eigenaar CBRE zijn onze activiteiten er op gericht om de bezoekersstromen (uit de stad en uit de regio) richting de Koopgoot te verstevigen. Voor deze campagne (bezoekersstijging +16%) hebben we zelfs de NRW Marketingprijs 2018 gewonnen!

In 2011 is Buro voor de Boeg gestart met de profilering van Rosada in Roosendaal. Inmiddels is de positionering Rosada Fashion Outlet ingevuld en steeds meer consumenten weten dit unieke winkelgebied te vinden. De in 2014 geïntroduceerde nieuwe Rosada website met bijbehorende mobiele strategie is daarbij een belangrijke factor. Buro voor de Boeg werkt(e) voor veel meer winkelcentra. Van Stadshart Zoetermeer tot Het Rond in Houten en van de Meent in Papendrecht tot Miro in Enschede.

Daarnaast werken we ook voor hét netwerkplatform van de retailsector: SSM Retail Platform. Maar ook voor de internationale luchthaven Rotterdam The Hague Airport hebben we de goed bezochte website volledig vernieuwd. En de nieuwe, gastvrije claim ‘You’re welcome’ geïntroduceerd.

 

Koopgoot wordt Kookgoot

Koopgoot wordt Kookgoot

Met veel plezier werken we mee aan de tijdelijke naams- en functiewijziging van de Koopgoot. Op vrijdag 27 juni zijn we tijdelijk ‘De Kookgoot’. Buro voor de Boeg denkt, helpt, initieert en bundelt mee namens de winkeliersvereniging Beursplein. Gezamenlijk met Rotterdamse Kost, OFRC, de Bijenkorf, Hema, Rotterdam Festivals, Rotterdam Partners en alle andere aanliggende partijen gaan we ...[Lees Meer]

Het theater is in de stad…

Het theater is in de stad…

Hooggeëerd publiek: TheatR de Koopgoot is geopend! Volop vertier van prachtig niveau. Elk weekend duizelt het er van de acrobaten, artiesten, clowns… En in de beste traditie van de circuscommunicatie komt u ons dus ook gewoon op straat tegen: heel de zomer festival, heel de zomer de tram in de stad!

TheatR festival Koopgoot Rotterdam

TheatR festival Koopgoot Rotterdam

Na het succes van vorig jaar is de Koopgoot ook dit jaar weer een mooi podium voor de stad. Straattheater, acrobaten, muziek: voor alles is plek, elk weekend meerdere acts! Met een echte binnenstadscampagne (abri’s, tram) als communicatiemedium een opvallende activiteit! En dat regelen we tot en met de artiestenselectie 🙂

Retail plust met tientallen

Realiseren van doelstellingen en overtreffen van verwachtingen… Dat doen we graag. Daar wordt namelijk iedereen blij van. Zeker als dat gepaard gaat met forse omzetstijgingen die zelfs de stoutste verwachtingen overtreffen. En dat maakten we vorige week mee… Stijgingen per week van 10 / 20 / 30%. Meer mogen we niet vertellen….

Rosada Spring Fashion Garden

  • Rosada Spring Fashion Garden
  • Rosada Spring Fashion Garden
  • Rosada Spring Fashion Garden
  • Rosada Spring Fashion Garden
  • Rosada Spring Fashion Garden

Rosada Fashion Outlet vernieuwd online

Rosada Fashion Outlet vernieuwd online

In 2014 krijgt Rosada een ander gezicht… En natuurlijk steeds meer online. Daarom is rosada.nl compleet vernieuwd. Van deze tijd; voor tablet, smartphone en desktop. Met alle ruimte voor nieuwe content, nieuwe merken, nieuwe stijlen, inspiratie en natuurlijk aanbiedingen. Bij de zeer snelle realisatie van deze responsive site is door Buro voor de Boeg (merkbeeld & -strategie, online ...[Lees Meer]

Nieuwe naam: KKEC

Nieuwe naam: KKEC

Na het faillissement van de EXPO-franchise organisatie vroeg de (succesvolle) vestiging van Expo in de Koopgoot aan Buro voor de Boeg om raad en daad. En dus ontstond de naam KKEC – Kunst, kaarten en Cadeau’s.

De Koopgoot in het nieuw

De Koopgoot in het nieuw

De laatste details zijn gereed: alle communicatie is voor het december-koopseizoen op orde. Van roltrap tot plattegrond, van themabeelden tot site. Overal hebben we prachtige nieuwe thematische beelden ingezet: modieus, modellen & mooi… Met deze introductie is ook het merk Koopgoot toegevoegd aan de positionering. We focussen hiermee nog meer op het échte hart van Rotterdam. ...[Lees Meer]

Bioscoopcommercial Koopgoot

Leuke snelle actie… Een extra activatie voor de Koopgoot, en qua medium een prachtige test: een bioscoopcommercial in de kerstvakantie… Midden in het hart van de doelgroep, in het hart van de shoppingtijd. Altijd leuk een klant die in is voor een experiment!

Theater de Koopgoot – We have a winner!

Theater de Koopgoot – We have a winner!

Nee, de winnaar van onze straatartiestenwedstrijd ("Theater de Koopgoot") is nog (net) niet bekend. Maar de actie is meer dan geslaagd. De hele zomer lang, elk weekend, was de Koopgoot een prachtig podium voor aanstormend en bewezen talent. En daarmee hebben we de winkelbeleving en de bijbehorende bezoekersaantallen en winkelomzetten flink ondersteund. Voor herhaling vatbaar!

Hartstochtelijk als Carmen

Hartstochtelijk als Carmen

Het Gelders Orkest geeft vijf openluchtconcerten met hoogtepunten uit Carmen en La Traviata; opera’s over liefde, hartstocht en noodlot. Ter promotie is Buro voor de Boeg gevraagd om een opvallende actie. Er worden flyers en posters verspreid in de horeca met de oproep om een foto van je meest hartstochtelijke kus in te sturen. Daarmee kun je concertkaarten en een diner voor twee winnen. Tij ...[Lees Meer]

ZOMERSALE Rosada Fashion Outlet

ZOMERSALE Rosada Fashion Outlet

Je gaat ons toch niet vertellen dat je nog niet in Roosendaal bent geweest? Wat zonde! Tijdens de Rosada Zomersale krijg je namelijk extra korting op de outletprijzen. En om het allemaal nog mooier te maken: je ontvangt deze zomer een prachtige Summer Style Guide. Een geste van Rosada, made by Buro voor de Boeg. Zo kom je de zomer wel door!

Beursplein opent theater

Beursplein opent theater

Het Rotterdamse winkelhart is Beursplein. Dit centrumgebied wordt door velen gezien als een voorbeeld. Natuurlijk, de communicatie is (alweer sinds 2009) dik op orde. Maar het gaat verder. Zowel in uitstraling, veiligheid, kwaliteit als in verhuuropbrengsten is het een gouden standaard. Aan deze voorsprong wordt hard gewerkt, voor en achter de schermen. Eén van de laatste toevoegingen is ee ...[Lees Meer]

Koopgoot in de lucht

Koopgoot in de lucht

Als we een Straattheaterfestival in de Koopgoot Rotterdam organiseren dan mag iedereen dat weten. En er is ons geen medium te gek. Daarom hebben we een aantal radiostations ingeschakeld om het Straatfestival te promoten. Offline, online of on-air… Buro voor de Boeg draait er zijn hand niet voor om. 

Klassieke aanwezigheid online

Klassieke aanwezigheid online

Voor Het Gelders Orkest ontwikkelde Buro voor de Boeg een campagne om het orkest ook na het succesvolle seizoen 2012/2013 onder de aandacht te houden. Als voorloper op de verkoop van de losse kaarten.

Magazine Het Gelders Orkest krijgt complimenten

Magazine Het Gelders Orkest krijgt complimenten

Begin mei was het uur U. De oplevering van website van Het Gelders Orkest en de bijbehorende brochure (die kunt u trouwens gewoon via die mooie site aanvragen). Onlangs mochten we van de partners (sponsors, enigszins bevooroordeeld) een indrukwekkend compliment ontvangen voor de brochure. Dat compliment hebben we deels geretourneerd (Het Gelders Orkest is een partner waarmee we dat echt samen ...[Lees Meer]

Het Gelders Orkest staat op straat

De nieuwe campagne van Het Gelders Orkest werpt vruchten af. Verkoopcijfers die er niet om liegen. En we gaan door. Als orkest zijn we nu helemaal offline, buiten de concertzaal te bewonderen… Verbeeldend, dat dan weer wel.

Positionering & design KKEC

Positionering & design KKEC

Voor de nieuwe retailontwikkeling KKEC (v/h Expo Beursplein) ontwikkelde Buro voor de Boeg niet alleen de naam en het logo, ook de huisstijl en positionering werd voor deze nieuwe formule ontwikkeld. Vanuit de gedachte ‘The Happy Factory’ is een bezoek aan KKEC een feestje. Aan alle kanten worden je suggesties aangereikt voor cadeau’s, voor aan de muur of om gewoon even te posten ...[Lees Meer]

Een website waar muziek in zit

Een website waar muziek in zit

Begin deze maand viel de goedgevulde programmagids 2013-2014 van Het Gelders Orkest op vele deurmatten. Een klinkend staaltje van Buro voor de Boeg. Tegelijkertijd lanceerden we een volledig nieuwe website (en een mobiele versie) voor Het Gelders Orkest. En wat voor één… Met vereende krachten realiseerden we een online parel met webshop, agenda, achtergronden en veel, veel meer ...[Lees Meer]

Natuurlijk is het lente!

Natuurlijk is het lente!

We hebben de lente afgedwongen. Sinds het verschijnen van de lentefolder van Rosada piept de zon door de wolken, en schieten de krokussen in bloei! Flowerpower! Kijk online naar het prachtige aanbod. En iedereen mag ons bellen voor ook zo'n campagne… en iedereen is van harte welkom in Rosada! Wat u maar wilt!