Wat doen we aan The City Garden?

Wat doen we aan The City Garden?

Eind maart presenteerden een pitch voor een prachtproject in Amstelveen. En we waren trots: bekijk presentatie design en campagne Amstelveen. En leuk dat we waren :-). We stuurden voor een meeting zelfs nog een paar bedrukte sjieke koekjes met het door ons ontworpen logo en naam: The Park. Maar het bleef lang stil.
 
Op 16 juli werden we door een tussenpersoon (niet opdrachtgever) gevraagd of we, nu we de klus niet hadden gewonnen, toch niet onze naam en het logo wilden verkopen, voor € 2.500. Verbaasd en teleurgesteld (van opdrachtgever niks gehoord, alle spam bekeken) hebben we de offerte gestuurd. De tussenpersoon, vriend van ons bureau, konden we niet laten zitten. En natuurlijk, dan hadden nog iets van onze investering terug. Men koos uiteindelijk voor een Amsterdamse club vanwege het netwerk. Tja…
 
Drie maanden later, 7 augustus, ontvingen we een officiële mail van onze opdrachtgever. Zojuist was besloten dat we de pitch niet hadden gewonnen (?). Gek bericht, maar goed. Niets aan te doen. Je kan wel eens pech hebben. En niet iedereen heeft dezelfde manier van zakendoen 🙂
 
Nu is het project naar buiten als: City Garden Amstelveen. Ons collega bureau deelt zijn trots. Met opvallende gelijkenis zien… Chinese kopie of toeval?
 
Er is overigens ook een site: www.thecitygarden.nl
 

Wat vindt u?

 
Maar goed wat nu. We weten het niet. Graag leggen we de opties die wij zien aan u voor:
 

  1. Heel hard lachen… wat een grap.
  2. Dit is toeval. Great minds do have the same ideas.
  3. Niets doen, Yin en Yang slaan vanzelf toe.
  4. Zeker niets doen… waar hebben we het over.
  5. Simpel. De rekening van € 2.500 gewoon sturen. Overduidelijk hebben ze het logo van jullie gekocht.
  6. Hoogste boom, advocaat erop.
  7. Wat zijn jullie slechte verliezers… ophouden!
  8. Nee, nu zeker niets doen. Even wachten… Pas melden als alle brochures gedrukt zijn… Dan sta je net zo sterk, maar is de schade hoger.
  9. Zeker niet delen op Facebook en LinkedIn. Zal toekomstige opdrachtgevers afschrikken. En jullie algemene voorwaarden zijn toch zo vrijblijvend (zie laatste alinea’s)
  10. Jullie collega-bureau aanspreken op dit verhaal… Ze zijn Amsterdams, hebben wel een netwerk maar geen principes.
  11. Hey jongens, het is wat vaag zo: we willen alle namen van betrokkenen en bedrijven
  12. Iets heel anders, namelijk…….

 
Graag horen we de objectieve, wijze, subjectieve, onwijze en andere adviezen over de door ons te nemen stap of stappen via info@burovoordeboeg.nl.
 
Als u gaat Googlen… Niet kijken naar www.thegarden-amstelveen.nl. Dat is een héél ander project. Dit kantoorgebouw ligt rechts achter The City Garden Amstelveen. Dat u dat óók weet 🙂
 
thepark

 

5 reacties

  1. U mag ook hier reageren

  2. Jeee, wat een slechte grap is dit. Ik kan niet kiezen welke cijfercombinatie nu de juiste is!
    In ieder geval complimenten voor jullie werk en bedenk:
    A’dam heeft het, R’dam heeft het niet nodig.. 🙂

  3. Het is nog veel slechter… in het project komt ook een hotel, en laat er in Amsterdam nu ook al een City Garden Hotel zijn? http://www.hotelcitygarden.nl/ Wat een boefjes!

  4. Een opdrachtgever die zijn vakgebied niet serieus neemt, shame on him/her! Factuur sturen en een champagne-picknick in een Rotterdams park regelen voor jullie mooie bureau! En remember: Karma’s a bitch… Mijn advies: geen negatieve energie verspillen.

  5. Dag bvdb,

    a) ik vind het een slap & slecht aftreksel, dus de eer aan jullie zelf houden is het eerste dat in me op komt;
    b) is er geen patent op het design en de campagne dan wordt het volgens mij een lastig verhaal; uiteraard kan het geen kwaad om dat juridisch na te gaan (daar heb je in de toekomst wellicht ook nog wat aan: voorkomen is immers altijd beter dan genezen);
    c) feliciteer het bureau dat er met jullie idee vandoor is gegaan (misbruik hier de socials voor). Daarmee houd je het bij jezelf en geef je toch aan dat jullie ze door hebben. Het is een gebrek aan creativiteit aan hun kant, niet aan jullie kant;
    d) zet je tussenpersoon in; laat hem of haar verhaal gaan halen; zorg dat hij of zij zijn werk doet!
    e) voortaan misschien rechtstreeks schakelen met de klant?

    Succes!

    Groet,

    Marlies

Dit artikel is nu gesloten voor reacties.