Brand Management in letterlijke zin | Buro voor de Boeg

Brand Management in letterlijke zin

Brand Management in letterlijke zin

We zijn al bijna 10 jaar specialist in branding & brand management. Maar de afgelopen maand zijn we ook specialist geworden in de brand zelf. Want een klein brandje in de nacht van 23 augustus bleek best grote gevolgen te hebben. De roet en rookschade heeft namelijk alles aangetast en onbruikbaar gemaakt. Van nietmachine tot mac. De oorzaak? Wie het weet mag het zeggen… een apparaat, een lekkage… het is echt niet meer te zeggen, zelfs de CSI wist er niks meer van te maken.

Tijd voor een update, een relaas, een verhaal. Maar wel uiterst belangrijk: we zijn zeker niet de enige die ‘last’ hebben, en dat een understatement. De ventilatiekokers in ons monumentale pand (1958) zijn namelijk niet overal meer luchtdicht door de diverse verbouwingen, nieuwe leidingen etc. Daardoor is er bij een groot aantal bewoners ook roetschade ontstaan. Dat zijn echt heel vervelende ‘bijkomstigheden’, waar we ook beseffen dat de impact van schade in je thuis vier tandjes harder ingrijpen dan ons ‘zakelijke’ verhaal. Los van al het gedoe met verzekeraars, herstel, energie en overleg.

Vrienden & Backup

In tijden van nood leer je je vrienden en je backup kennen. En die backup dat was onze grootste vriend. Letterlijk 5 uur na de brand konden we met onze offsite-backup de eerste klanten al weer helpen. En inmiddels staat de 10 terabyte weer feilloos te zoemen… Dat is 10 jaar Buro voor de Boeg, dat is historie. Oja, de mail en telefoon in de cloud hebben ons geen moment in de steek gelaten.

Daarna is het lastig om de vrienden en mooie momenten een volgorde te geven. Zijn het de Buro voor de Boegers die na de eerste schok gewoon hebben aangepakt, zijn gaan werken, gaan regelen en gaan doen? Of de gastvrije ontvangst van HNK, waar we binnen een uur een kantoor hadden. Was het de koffie van New Fork die ons die dagen veel energie gaf? Was het Coolblue die ons toch elke keer weer blij maakt met die leuke pakketjes? Of was het onze huisbaas die er óók direct was? Onze huismeester Joop en de vertegenwoordigers van de VVE? Of waren het de telefoontjes van vrienden, bekenden, klanten? Waren het de aanbiedingen van tijdelijke plekken, soms zelfs gratis? Uiteindelijk moesten we nog moeilijke keuzes maken waar we tijdelijk zouden gaan ondernemen….

Overtuigend in HNK

Moeilijk? Eigenlijk toch ook weer niet. Met de gastvrije ontvangst hadden we direct een klik met iedereen binnen HNK. En met de plek, op loopafstand, maar toch wel enige afstand, deed de keuze niet moeilijk maken. En inmiddels zijn we hier helemaal op onze plek. Prachtige plek, wat een mooi pakket aan services en hoe fijn is het om daar te kunnen ondernemen…

Dat ondernemen gaat overigens als de dertig dolle dwaze dagen… Of nog meer (dertig allitereert wel lekker). Hard aan de slag voor Gemeente Rotterdam, West507 (bijna in verkoop: www.west507.nl), GGD Rotterdam Rijnmond, Ooglijdersgasthuis, Radio Filharmonisch Orkest, Groot Omroepkoor, EECV, Black Friday – Urban Department Stores Rotterdam, Koopgoot). Nieuwe collega Liselotte (Account, content, PR) is direct aan de slag en mooie nieuwe klussen en pitches voor o.a. Aalberts Bouw, Bolton, Vierstroom). En tussendoor tekenen we onze ‘nieuwe’ gedroomde kantoorruimte.

Goed woord over verzekeraars

Tot slot, je dacht natuurlijk, waarom staan de verzekeraars niet tussen de mooie berichten over de vrienden? Nou heel eerlijk: die verdienen een bijzondere plek. Last but not least. Want van ons geen kwaad woord, geen gedoe, geen toestanden. De gezamenlijke verzekeraars hebben direct de handschoen opgepakt, en uiteindelijk heeft onze ‘Sander van de Dekra’ ons snel en kundig geholpen. Een voorschot voor de eerste kosten en wat ons betreft een faire schadetaxatie, en een zeer voorspoedig proces. Dat is nog niet klaar, maar we hebben veel vertrouwen. Met onze aansprakelijkheids-verzekeraar gaan we nu ook de schades van de VVE en (soms helaas onverzekerde) bewoners bespreken…