Betrokkenheid en traffic door Facebook Canvas

Betrokkenheid en traffic door Facebook Canvas

Facebook blijft doorontwikkelen met advertentiemogelijkheden. De nieuwste mogelijkheid is Canvas. Buro voor de Boeg is vanaf de start, begin dit jaar in Nederland, actief met Facebook Canvas. Voor een aantal opdrachtgevers hebben we Canvas al succesvol ingezet op Facebook. De betrokkenheid van de doelgroep en het aantal bezoekers van hun website is aantoonbaar gestegen door gebruik van een Canvas.

Facebook Canvas is een geïntegreerde mobiele ervaring

Canvas is adverteren via een miniwebsite binnen Facebook. Het geeft je de mogelijkheid om klanten meer betrokken te maken bij je merk of product. Canvas is een geïntegreerde mobiele ervaring voor bedrijven op Facebook. Hiermee kunnen bedrijven hun verhalen vertellen en hun producten laten zien. Canvas is een voor mobiele apparaten geoptimaliseerde ervaring op het volledige scherm dat wordt getoond als je er op klikt. Net als in een online magazine kun je hier op je mobiele apparaat eenvoudig doorheen bladeren. Een Canvas kan ook naar je website linken, zodat de doelgroep meer informatie krijgt over je bedrijf of artikelen kan kopen die ze in het Canvas hebben gezien.

Canvas kan ook als non advertising pagepost ingezet worden. Er zijn geen extra kosten voor het gebruik van Canvas ten opzichte van elk andere advertentie op Facebook. Facebook heeft al laten weten dat de eerste tests met Canvas aantonen dat mensen blijven kijken en de advertentie willen ervaren. 53 procent van de gebruikers die Canvas openen bekijken ten minste de helft ervan.

Benieuwd hoe Canvas voor jouw merk kan werken? Neem dan contact met ons op.